"נתניהו צריך להתאפס"

יאיר לפיד: "הממשלה חלשה, והחמאס מרים ראש"

ראש האופוזיציה טוען כי הטרור מרים ראש בעקבות חולשת ממשלת נתניהו, קורא להחזיר את התיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינים ואומר כי צריך לקחת מסמוטריץ את הסמכויות בביטחון (פוליטי)

יאיר לפיד | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

הממשלה חלשה, והחמאס מרים ראש.

במשך שנה וחצי שבהם נוהל הבטחון בידי הממשלה שלנו, החמאס לא ירה טילים לעבר ישראל, הג'יהאד האיסלאמי הוכה מכה קשה וארגון "גוב האריות" נמחץ כמעט לחלוטין. החזרנו את ההרתעה מולו בזכות מדיניות של אפס-סובלנות בעזה ומערכה עיקשת ומבוקרת בג'נין ושכם. אפילו בזמן מבצע "עלות השחר" חמאס לא ירה.

עכשיו, חודש אחרי שהוקמה הממשלה החדשה, חמאס מאפשר ירי טילים על ישראל.

הירי לא נבע ממספר ההרוגים בג'נין – בתקופה שלנו חוסלו יותר מחבלים ביו"ש מאשר בכל שנה משנות נתניהו – אלא מפני שאוייבינו מזהים שיש מולם ממשלה מבולגנת וחלשה, בלי מדיניות ברורה.

הפלשתינים רואים ושומעים בדיוק מה שאנחנו רואים ושומעים. הם מבינים שפירוק הסמכויות במשרד הבטחון הוא פגיעה ישירה בשרשרת הפיקוד. הם שומעים את סמוטריץ' מוריד הוראות למנהל האזרחי וגלנט מיד מודיע שהוא מבטל אותן. הם שומעים את נתניהו מבטיח למלך ירדן לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית וחמש דקות אחר כך בן גביר מבטיח להפר אותו. הם רואים את בן גביר מתזז את מג"ב עם אפס ידע מקצועי או נכונות להקשיב. הם מבינים שלישראל יש פחות ופחות גיבוי מארה"ב. הם קלטו שנתניהו חלש ואיבד שליטה על שריו.

במקום קור רוח, ניהול שקט ועבודה מקצועית, יש פה ממשלה שהתמחתה בדברי רהב חסרי כיסוי. זה לא כוח, אלא חולשה. הממשלה הזו תדרדר את המדינה להתלקחות צבאית. בחודש אחד הם הצליחו לייצר משבר חברתי חסר תקדים, משבר כלכלי מסוכן, ועכשיו גם משבר בטחוני שמאיים עלינו.

ראש הממשלה נתניהו צריך להתאפס, להרחיק את הקיצונים ממערכת הבטחון, לקחת מסמוטריץ את הסמכויות במשרד הבטחון.

מה שהממשלה צריכה לעשות עכשיו זה להחזיר במהירות האפשרית את התיאום הבטחוני עם הרש"פ ולהורות לסמוטריץ' להפסיק מיד את הדיבורים המופקרים על פירוק הרשות הפלשתינית. להגיב בכוח ובתקיפות על הירי מעזה אבל להיעזר במצרים כדי לוודא שזה יסתיים ביממה הקרובה (עשינו זאת בעבר). להחזיר את השליטה במג"ב איו"ש ובמנהל האזרחי לידי שר הבטחון וצה"ל. אלו צעדים פשוטים, בהירים, והם ירגיעו את השטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר