שבעה נרצחו בדם קר

שלב אחר שלב | רוצח מטווח אפס: כך המחבל ביצע את הפיגוע הקטלני בנווה יעקב

יממה אחרי הפיגוע תמונת אירוע הטרור הקשה מתבהרת; שלב אחר שלב: מרגע הגעת המחבל בסמוך לבית הכנסת ועד ניסיון ההימלטות שהסתיים בחיסולו של הרוצח בן ה-18 על ידי כח משטרה (חדשות ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

דקה אחר דקה: יממה אחרי הפיגוע הרצחני הליל שבת בשכונת נווה יעקב בירושלים בו נרצחו שבעה ישראלים, 'כיכר' עם שחזור האירוע.

20:13: המחבל מגיע אל הזירה, עוצר את רכבו מול בית הכנסת.

זמן קצר לאחר מכן, המחבל יצא מהרכב עם נשק ביד לכיוון בית הכנסת. תוך כדי הליכה, המחבל בן ה-18 פותח בירי לכל עבר. במהלך הירי, מזהה המחבל בשלב מסויים אישה - ורוצח אותה.

לאחר הרצח, המחבל המשיך להתקדם במסע הטבח האכזרי שלו והתקדם לכיוון בית הכנסת, כשבדך רצח כמה יהודים נוספים.

המחבל, תושב שכונת א טור בירושלים ידע לתפעל את הנשק במקצועיות, כך על פי הערכות גורמי הביטחון הרלוונטיים.

זמן קצר לפני שהמחבל נכנס לרכבו לקראת המלטות, מבצע ירי מטווח אפס לעבר אזרח נוסף. כשמסיים את מסע הרצח שגבה 7 קורבנות, ניסה המחבל להמלט והחל בנסיעה לכיוון בית חנינה.

תוך כדי הנסיעה המחבל מבצע ירי, ובהמשך הנסיעה נתקל בכח משטרתי שפתח באש לעבר המחבל וחיסל אותו.

הפיגוע התרחש סמוך לבית הכנסת 'עטרת אברהם'. המחבל פתח באש לעבר עוברי אורח, הטעין את המחסנית והמשיך במסע הירי. חמשה אזרחים נוספים נפצעו באורח קשה ובינוני. מדובר בפיגוע הקשה ביותר בישראל מאז 2011.

לאחר שניידת משטרה ראשונה הגיעה לזירה, המחבל נמלט והמשטרה הצליחה לחסל אותו ביציאה משכונת נווה יעקב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיעו שעה קלה לאחר הפיגוע לזירה. נתניהו כינס דיון במטה השב"כ והערב בשעה 20:00 ייכנס את הקבינט המדיני ביטחוני לדיון בקריה בת"א.

אלקנה ברויער ויצחק אייזיק כץ חובשי איחוד הצלה סיפרו בצאת השבת: "בליל שבת שמענו קולות ירי ונמסר לנו על מספר נפגעים כתוצאה מפיגוע ירי בשכונה. למרבה הצער נקבע מותם של 7 בני אדם שנורו למוות - חלקם בתום מאמצי פעולות החייאה. כמו כן: בסיוע פרמדיקים ורופאים מתנדבים באיחוד הצלה הענקנו סיוע רפואי ראשוני במספר זירות לשלושה פצועים (נפגעי ירי).

לינור אטיאס חובשת ומתנדבת חוסן באיחוד הצלה הוסיפה: "יחד עם צוותי חוסן נוספים מהיחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה הענקנו סיוע למספר רב של נפגעי חרדה, חלקם בני משפחה של ההרוגים והפצועים, חלקם נתקלו בזירות הקשות וחלקם לקו בחרדה כששמעו את קולות הירי".

לאחר הערכת המצב שהתקיימה במשטרה הנחה מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי על העלאת כוננות לרמה הגבוה ביותר. החל מהבוקר השוטרים עובדים במשמרות של 12 שעות. משטרת ישראל מבקשת מהציבור לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אדם או חפץ חשוד בזמן אמת.

לדברי המפכ"ל: "מדובר באחד הפיגועים הקשים שנתקלנו בהם בשנים האחרונות. המחבל הגיע וירה בכל מי שנקרה בדרכו. גם אנשים שבאו לבדוק ולראות מה קרה נורו באותו השלב. לאחר מכן הוא עלה לרכב והתרחק כ-300 מטרים. מרגע הקריאה למשטרה תוך 5 דקות צוות שוטרים שהיה בצומת הגיע, והשוטרים ירו בו בחזרה ונטרלו אותו. מדובר כאן במפגע בודד שהגיע, ביצע ירי במספר אנשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר