הפרשן בריאיון | צפו

נשק מותר, בירה אסור: חוקי הנשק בארה"ב בדרך לישראל?

בתכנית 'גלובליזציה' עסקנו בשאלת חוקי הנשק בארצות הברית וכן בקיטוב הפוליטי בעקבות הנושא | וגם: האם צריך לשנות את החוק בישראל? | הפרשן אורן נהרי בריאיון (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |

בעוד בישראל עולים הקולות להקל בחוקי הנשק, בארצות הברית חוקי הנשק נמצאים בשיח כבר עשרות שנים. בריאיון בתכנית גלובליזציה, הפרשן אורן נהרי מפרט על המצב בארה"ב.

"יש כמה בעיות" אומר נהרי, "אם אתה אומר שצריך מיליציה, אוקי מעולה. יש לארה"ב מיליציה - צבא. יש לכל מדינה גם משמר לאומי".

עוד פרט כי השאלה היא למי הזכויות: "האם מדובר על העם על אזרחים - בכל מקרה בית המשפט העליון פסק שהכוונה של המחוקק היא שכל אזרח יורשה לשאת נשק. אבל איזה נשק? אולי מותר להיות עם טנק? אולי עם תותח? אולי עם גז עצבים או נשק ביולוגי.. הפסיקה הייתה שמותר כל נשק - לא רק הגנה ורובה צייד אלא מותר גם רובה צלפים".

בהמשך פרט על רצח נשיא ארה"ב לשעבר קנדי ואמר: "הרוצח של קנדי, אדם סופר בעייתי ערק לברית המועצות, ערק לקובה, מזמין בדואר את הנשק איתו הוא רצח את הנשיא."

"ילד שעוד אסור לו לשתות לאלכוהול באופן חוקי רוצה לשאת נשק. באים הדמוקרטים ואומרים תראו. תנו לנו לעשות בדיקות רקע - אולי אותו בן אדם אומר שהוא שונא את כל החברים של ובעבודה והלוואי וימותו. אולי הוא אומר אני שונא את כל השמאלנים אם רק אראה אני אהרוג אותם. אולי הוא אומר אני שונא את בית הספר הם מחרימים אותי, אם רק אוכל אני אהרוג אותם".

מנגד, אומר נהרי, "אומרים הרפובליקנים בשום פנים ואופן כל דבר שתעשו יחל מדרון חלקלק שיביא לאיסור על נשק".

לגבי המצאות לובי הנשק במפלגה הדמוקרטית אומר נהרי כי "במפלגה הדמוקרטית הוא לא כל כך חזק מכיוון שהוא מזוהה עם הזכות לשאת נשק.. המפלגות האלה שונות אבל כדאי לזכור, יש דמוקרטים שנמצאים במה שנקרא מדינות אדומות, שם תומכים יותר לשאת נשק - השאלה היא איזה נשק. מתחילת השנה אנחנו מדברים על יותר מ-2 מקרים של ירי המוני באותו יום. כלומר, כל יום יוצאים אנשים למסע רצח רנדומלי".

עוד אמר כי צריכים להבין כי יש שתי אפשרויות: "או שארצות הברית הם פסיכופתים או שיש יותר מדי נשק. הרפובליקנים אומרים כי "לא רובה הורג אלא אדם הורג". נכון, בהחלט, אבל אם הנשק זמין אז אולי אותו אדם שהוא בזעם מטורף הוא יירה- אם לא יהיה לו הוא לא ירה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר