המלחמה בהון השחור

החוק שיימנע הלבנת הון בצ'יינג'ים אושר בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה הקובע כי על חלפן כספים לדווח למנהל על ביצוע פעולה בסכום של 50,000 שקלים חדשים ומעלה (כלכלה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה בו מוצע לתקן את סעיף 141(א) לפקודת מס הכנס הקבוע כהוראת שעה ולהסדירו כהוראת קבע, על פי ההצעה, על חלפן כספים לדווח למנהל על ביצוע פעולה בסכום של 50,000 שקלים חדשים ומעלה. בהתאם, מוצע לתקן את סעיף 195ב לפקודת מס הכנסה, הטלת עיצום כספי על חלפני כספים הקבוע גם כן כהוראת שעה ולהסדירו כהוראת קבע.

בחוק לתיקון סדרי עדיפויות לאומיים, תוקנה פקודת מס הכנסה ונוסף לה סעיף 141א הקובע, בהוראת שעה, חובת דיווח של חלפני כספים לרשות המסים. על פי הוראות סעיף 141א האמור, על חלפן כספים לדווח למנהל על ביצוע פעולה בסכום של 50,000 שקלים חדשים ומעלה, ולהעביר למנהל פרטי זיהוי של מי שעמו התקשר כדי לבצע פעולה כאמור, או של מי שנהנה מאותה פעולה.

המידע המתקבל אצל המנהל מוזן למאגר מידע ייעודי ונפרד של רשות המסים, והוא יכול לשמש בעלי תפקידים שנקבעו באותו סעיף ובתקנות שהותקנו לפיו, לצורך גביית מס וחקירת עבירות על חוקי המס, והכול בהתאם לתנאים שהוגדרו בפקודה ובתקנות האמורות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "על פי הניסיון הנצבר מיום תחילתו של ההסדר הקבוע בסעיף 141א לפקודה, ובכלל זה התקנות שהותקנו מכוחו, לדוחות המוגשים למנהל על ידי חלפני כספים ישנה תרומה משמעותית ליעילות האכיפה של רשות המסים בתחום ההון השחור. על כן, מוצע לתקן את סעיף 141א לפקודה הקבוע כהוראת שעה, ולהסדירו כהוראת קבע, ובכלל זה לבטל את ההוראה שקבעה את תוקפו".

33 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק, 2 נגד. ההצעה תעבור לוועדת הכנסת לצורך קביעת הוועדה שתכינה לקריאה שניה ושלישית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר