ההסכמים כובדו

המכון לרפואה משפטית באבו כביר לא יעבוד במהלך השבת

הישג לפוליטיקאים החרדיים: לאחר ההחלטה התמוהה של שר הבריאות לשעבר לפתוח את המכון באבו כביר בשבתות - ההחלטה בוטלה. רב המכון: "העובדים מרוצים" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המכון לרפואה משפטית (צילום: אורי~)

ההסכמים הקואליציוניים כובדו: לאחר ההוראה שנתן שר הבריאות הקודם ניצן הורוביץ, לפתוח את המכון לרפואה משפטית באבו כביר בשבת קודש - ההוראה בוטלה והמכון לא יופעל בשבתות.

כזכור, לפני כשנה הורה שר הבריאות לשעבר ניצן הורוביץ על הפעלת המכון לרפואה משפטית באבו כביר בשבת, במסגרת פיילוט - בניגוד לעמדה המקצועית של עובדי המקום, שטענו כי פתיחת המקום בשבת קודש אינה חיונית.

החלטת השר לשעבר הורוביץ להפעלת המכון בשבת נוגדת את חוק שעות עבודה ומנוחה, ואסור לחייב את עובדי המכון לעבוד בשבתות וחגים. משפטנים פנו ליועמ"שית בניסיון לבטל את ההחלטה אך זו בחרה שלא להתערב.

יצוין, כי המרכז הלאומי לרפואה משפטית, הינו המוסד היחיד המספק שירותי רפואה משפטית בישראל. במכון נערכות מדי שנה כ-2,000 בדיקות לשם בירור סיבת המוות כמו כן נערכות בו כ-600 בדיקות בשנה של אנשים חיים, לצרכים משפטיים שונים והמכון הוא המוסד המוכר היחיד בארץ להתמחות ברפואה משפטית.

סגן השר אורי מקלב שדחף רבות לסגירת פעילות המכון בשבת אמר: "אנחנו בעד הרחבת הפעילות של המכון לרפואה משפטית. אך לצערנו הממשלה הקודמת לא דאגה לכבוד המת אלא כל רצונם היה לפגוע בשבת קודש באמצע העיר תל אביב שלא לצורך, מה שעמד נגד עיניהם היה ניגוח קודשי ישראל. אנשי המקצוע של המכון טענו כי זה לא מקצועי ולא נכון להפעיל את המכון בשבת קודש, אנחנו נמשיך לפעול למען המכון, להרחיב את שעות הפעילות, הגדלת מספר העובדים ולתת להם את הכלים והמכשירים החדשים ביותר בכדי לצמצם את הפגיעה בכבוד המת".

הרה"ג אשר לנדאו רב המכון לרפואה משפטית שקידם את הנושא מול המכון בירך על יישום ההחלטה ואמר: "כאשר התקבלה הידיעה שבמסגרת ההסכם הקואליציוני תופסק פעילות המרכז הלאומי לרפואה משפטית בשבתות וחגי ישראל, הייתה אווירת התרגשות ושמחה אצל עובדי המכון. הידיעה שיש מי שחושב עליהם ודואג להם ליום המנוחה של עם ישראל שהוא בשבילם גם יום של מנוחה פיזית ונפשית מעבודה שיש בה עומס נפשי כבד ובהרבה מקרים חיבור לאירועי אסון. זהו קידוש שם שמים של דאגה לכלל עם ישראל ולשבת קודש ללא הבדל דת וגזע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר