צלם 'כיכר' תיעד

אחרי ביקור המזכיר בלינקן: נמשך מבצע הריסות המבנים הבלתי-חוקיים במזרח ירושלים

אחרי יומיים של הפסקה ולאחר שמזכיר המדינה האמריקני סיים את ביקורו בישראל, עיריית ירושלים ומשטרת ישראל, פעלו היום בשכונות ערביות במזרח ירושלים וביצעו הרס של מבנים בלתי-חוקיים במקום | השר בן גביר: "חוק הוא חוק והוא חל על כל אזרחי ישראל. לא יהיה דין אחד לתושבים היהודים ודין אחר לתושבים הערבים" | צלם 'כיכר' תיעד את ההריסות (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תיעוד מהיום בצור באהר • צפו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתחילת השבוע, החלו בעיריית ירושלים ובמשטרת ישראל, לבצע הריסות בשכונות הערביות במזרח ירושלים, ההריסות הופסקו למשך יומיים והמשיכו שוב היום (רביעי).

על פי ההערכה, בשל ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, ההריסות במזרחה של בירת ישראל - הופסקו, ככל הנראה, כדי לא "להרגיז" את מזכיר המדינה.

היום, בלינקן סיים את ביקורו בישראל, ובמשטרת ישראל ועיריית ירושלים, שבו למזרח העיר, כדי לאכוף את חוקי הבנייה במקום.

הפקחים והמשטרה הגיעו כאמור הבוקר עם ציוד המיועד להריסה והחלו בהרס מבנים שנבנו ללא היתר של עיריית ירושלים.

כזכור, מיד לאחר הפיגוע בליל השבת הורה השר בן גביר להיערך להריסה מידיית של המבנים הבלתי חוקיים במזרח העיר וביום ראשון בבוקר כבר התחיל פרויקט האכיפה.

פרויקט האכיפה התחיל בשכונת ג’בל מוכבר בעיר ובמקביל תושב שכונת ראס אל עמוד שבנה את ביתו ללא אישורים, הרס בעצמו את הבית, לאחר התרעה שקיבל מהכוחות. הבוקר תתמקד האכיפה בשכונת סואחרה בעיר ובמקביל תימשך האכיפה גם בשכונת ג'בל מוכבר.

היום מתקיימות הריסות בשכונת אבו תור ובשכונת אל מונטאר בעיר. פרויקט האכיפה מתפרס על פני כל שכונות מזרח העיר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר היום: "משילות היא צו השעה ובתים יבנו על פי חוק בלבד, גם במזרח ירושלים. יש דין ויש דיין וחשוב שכל אזרח ישראלי, לא משנה מי הוא, ידע שתהיה אכיפה ולא ניתן לאף אחד להפר את החוק".

בתחילת השבוע אמר בן גביר על פרויקט האכיפה: "צעד אחד מתוך שורת צעדים חשובים למשילות ולמלחמה בטרור וחייבים עוד צעדים במלחמה הזו. חוק הוא חוק והוא חל על כל אזרחי ישראל. לא יהיה דין אחד לתושבים היהודים ודין אחר לתושבים הערבים".

בתוך כך, ירון שניידר מדווח היום לאחר ביקורו של בלינקן בישראל, כי בלינקן החל בניסיון תיווך אמריקני, כדי למנוע את ההסלמה, כאשר צוותי משא ומתן, מטעם ארה"ב, ישראל והרשות ישבו לשיחות, כאשר המטרה העיקרית היא להשיב את התיאום הביטחוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר