"מחזירים את הצדק למערכת המשפט"

למרות הודעת היועמ"שית: הקואליציה ממשיכה לקדם את הרפורמה המשפטית

בוועדת החוקה יקיימו בשבוע הקרוב דיונים רצופים במטרה לקדם את חוקי הרפורמה המשפטית | בכירים בקואליציה תקפו את עמדתה הנוקבת של בהרב-מיארה ואף האשימו אותה כי בדבריה היא מניחה תשתית לפסילת החוק בבג"ץ | רוטמן מציע שימוע למועמדי העליון בוועדת החוקה של הכנסת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

למרות עמדת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בקואליציה ימשיכו בקידום הרפורמה המשפטית והדיונים עליה יתקיימו בשבוע הבא בוועדת החוקה כמתוכנן.

הדיונים ייערכו בכל ימות השבוע הרלוונטיים, מיום ראשון עד ליום רביעי, תחת הכותרת "מחזירים את הצדק למערכת המשפט".

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן הפיץ אמש ניסוח מתוקן לחוקי הרפורמה המשפטית לחברי הוועדה, בהם הוסיף סעיף שיאפשר קיום שימוע לשופטים בוועדת החוקה של הכנסת.

"הוועדה תדון במינוי של שופט לבית המשפט העליון, לאחר שהודעה בדבר היותו מועמד הועברה על ידה לוועדת החוקה של הכנסת, בצירוף הערות הציבור שהתקבלו בעקבות פרסום ההודעה".

בהמשך מבהיר רוטמן שהוועדה גם רשאית לזמן את השופט המועמד לבית המשפט העליון להופיע בפנייה, כאשר המשמעות תהיה בפועל שימוע למועמדים לבית המשפט העליון.

"הובהר כי השופטים החברים בוועדה, לצד נשיאת בית המשפט העליון, ימונו לתקופת כהונה של שלוש שנים. כדי להרחיב את האפשרות להגעה למועמדים המוסכמים על שר המשפטים ועל נשיא בית המשפט העליון, מוצע שהמועמדים יהיו שופטים שפרשו, ואחת היא אם כיהנו כשופטי בית המשפט העליון, המחוזי או השלום, ולאו דוקא כנשיאי בתי משפט שלום ומחוזי. השופטים שפרשו יכהנו בוועדה לתקופה של שלוש שנים".

בחדשות 12 דווח כי בכירים בקואליציה טענו כי היועמ"שית הדגישה בחוות הדעת פגיעה אפשרית במאפיינים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בניסוחים הללו היא מתכתבת עם דבריה של נשיאת העליון חיות בעבר, שלפיהם בג"ץ יכול לפסול חוק באותן הנסיבות - וכך למעשה היא מכינה את התשתית לפסילת הרפורמה בבג"ץ.

אותם הבכירים הוסיפו כי "היועצת המשפטית לממשלה מקבלת הוראות ישירות מגדעון סער" - שר המשפטים לשעבר שמינה אותה לתפקיד. הם סבורים כי סער הוא שמדבר מגרונה וציינו כי היא מצויה בניגוד עניינים לא פחות מנתניהו ומשופטי בג"ץ, שעושים לדון בחוקים הללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר