הנתונים נחשפו

איפה הכי משתלם לכם להיות מחבלים מטעם איראן?

ציר הרשע האיראני ממומן באופן שוטף על ידי טהרן, שמחזיקה קרוב ל-200 אלף מחבלים במזרח התיכון באמצעות תשלומים חודשיים, מי מקבל וכמה? הפרטים נחשפים (בעולם)

משמרות המהפכה (צילום: shutterstock)

ציר הרשע האיראני ממומן באופן שוטף על ידי טהרן שמחזיקה קרוב ל-200 אלף מחבלים במזרח התיכון באמצעות תשלומים חודשיים, כמחציתם בתימן. כעת גם נחשפו בערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' הפועל בלונדון גם פרטי ה"שכר" שלהם. מתברר שהמחבל המרוויח ביותר הוא איש חיזבאללה שמקבל בחודש כ-1300 דולר. לעומתו, חייל איראני מקבל שכר חודשי של 250 דולר בלבד. מחבל של החות'ים בתימן מקבל בין 100 ל-200 דולר בחודש.

על פי הדיווחים, מדובר בכמות מחבלים גדולה פי שניים מזו שאישרה הממשלה האיראנית למשמרות המהפכה להעסיק. לשם כך, ביקש כוח קודס תוספת תקציב של מאות מיליוני דולרים כשהוא מרמה את הממשלה האיראנית ומשלם למחבלים הרבה פחות ממה שהוא מצהיר לממשלה.

כך לדוגמא, מדווח כוח קודס לממשלה האיראנית, כי שכר לוחם בתימן או בסוריה, עומד על בין 500 לאלף דולר בחודש, כשבפועל משלם כוח קודס לכל לוחם כ-100 דולר לחודש.

איש חיזבאללה מנגד, מקבל מכוח קודס 1,300 דולר בחודש ואפילו זוכה לפנסיה לגמלאי חיזבאללה, מימון שלו לא זוכים מחבלים במדינות אחרות. המשכורות לחיזבאללה גבוהות בהרבה מהחיילים האיראנים והם מתקבלות גם בדולרים מה שמעלה את כוח הקנייה של מחבלי חיזבאללה בלבנון ומביא להתעשרותם ולחיי הרהבתנות שלהם.

עוד נטען ב"איראן אינטרנשיונל", כי כוח קודס מרמה את הממשלה כדי לאשר הקצאות של מאות מיליוני דולרים ללוחמים זרים, אך למעשה אינו מעביר את הסכומים עליהם הוא מדווח למחבלים, אלא שומר את הכספים בקופתו לשימושים שונים דוגמת תכנית הפנסיה שלו.

על פי הערוץ, כוח קודס מרמה את הממשלה האיראנית בדרכים נוספות, כך הוא מבקש העלאה לתקציב הפעילות בתוך איראן והכספים האלה מועברים למימון כוחות חיצוניים במקום לפעילות הפנימית האיראנית.

על פי אותו דיווח, האיש מאחורי שורת התרמיות של משמרות המהפכה הוא אברומנד, לשעבר בכיר במשמרות המהפכה שכעת משמש כסגנו של נשיא איראן. על פי הטענות הוא זה שמסייע לכוח קודס להסתיר את הפרטים האמיתיים על ייעוד וגובה המשכורות ומבצע את שינויי התקציב שפוגעים בכלכלה האיראנית ושוחקים את המטבע שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר