פשרת הרצוג

בש"ס לא מוותרים על העברת חוק דרעי; "אפילו לא יום"

כפי שדווח בהרחבה, בקואליציה מגבשים בימים אלו חוק שיאפשר לאריה דרעי לשוב לשולחן הממשלה, בעקבות הצעת הפשרה של הרצוג לדחות את החקיקה בשבועיים, בש"ס מבהירים לראשי הקואליציה, כי לא יוותרו וחוק דרעי צריך לעבור באופן מייידי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי לצד נתניהו, בחודש האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשבוע שעבר חתמו כל ראשי הקואליציה על החוק החדש שיאפשר את חזרתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לשולחן הממשלה. בעקבות 'פשרת הרצוג' - שאם תתקבל, כל החוקים יצרכו להיות מוקפאים במשך שבועיים, בש"ס, אומרים הערב (ראשון) ל'כיכר השבת', כי הם לא מתכוונים לוותר.

כזכור, תיק חוק היסוד קובע כי לבג"צ או לכל גורם שיפוטי אחר לא תהיה אפשרות להתערב במינוי שרים.

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וח"כ דרעי לא התייאשו לאחר החלטת בג"צ והחלט לפעול לחקיקת חוק חדש שיחזיר את דרעי לשולחן הממשלה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב בין היתר: "מינוי שרים על ידי ראש הממשלה ובאישורה של הכנסת, כמו גם ההחלטה על העברתם מכהונה, הן פעולות והכרעות המצויות בליבת הפעילות הדמוקרטית. בית המשפט העליון, בשבתו כבג"ץ, לא מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם מכל עילה שהיא".

אלא שכצפוי גם לחוק הזה צפויה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, צפויה להתנגד לחוק החדש ואף לקרוא לחברי הכנסת שלא לאשרו.

בכיר בש"ס המקורב מאוד לחבר הכנסת אריה דרעי ומעורב בחקיקת החוק החדש, אומר הערב בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים ל'כיכר השבת, כי במידה ויקבלו את פשרת הרצוג, זה לא יחול על החוק המתוכנן עבור דרעי.

לדברי הבכיר בשיחה עם 'כיכר השבת': "הבהרנו לכל החברים בקואליציה, כי גם אם ינהלו משא ומתן בתיווך האופוזיציה, לא נאפשר עיכוב של יום אחד בחקיקת החוק שיחזיר את אריה דרעי לשולחן הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר