פתרון אפשרי ללחץ

האם הרפורמה המשפטית תפוצל לבסוף לכמה שלבים?

בקואליציה שוקלים לפצל את הרפורמה המשפטית לכמה חלקים, כדי להעביר כבר במושב החורף את חלקה, וגם לנסות להנמיך את עוצמת ההתנגדות בשמאל (פוליטי מדיני)

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

בקואליציה בינתיים מדברים על המשך חקיקת הרפורמה המשפטית אך ייתכן והם שוקלים לבצע פיצול של התכנית ולהעביר אותה בחלקים קטנים כדי להקטין את ההתנגדות ולסייע בהעברת חלקים ממנה כבר במושב החורף של הכנסת.

כרגע נשקלת האפשרות להעביר את פסקת ההתגברות והעלאת אחוז השופטים הנדרשים לפסילת חוק בבג"ץ ולדחות את נושא שינוי הרכבת הוועדה לבחירת שופטים. עדיין לא מדובר בהחלטה סופית והנושא נדון בתוך הממשלה.

בקואליציה מקווים שהעברה חלקית של הרפורמה, תביא להישגים מידיים ותקטין את ההתנגדות של השמאל.

גם באופוזיציה ניתן למצוא תומכים לפסקת ההתגברות לפיה בחוקים מסוימים לא יוכל בג"צ לבטל את החוק, במידה והיא תועבר בגרסה מרוככת יותר של 65 חברי כנסת ולא 61 כפי שרוצה הקואליציה.

העמדה הפומבית של הממשלה היא סירוב להקפיא את החקיקה כדי לדון בפשרה אך כאמור, הנושא נמצא על הפרק.

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, מסרבת לשתף פעולה עם תוכנית נתניהו-לוין - ודחתה את הזמנתו של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן להשתתף בדיונים בוועדה שבראשותו. בנוסף הודיעה חיות שלא תשתתף היום במפגש המסורתי של סמלי השלטון לרגל ט"ו בשבט וחגיגות ה-74 שנים להיווסדות הכנסת, בשל "אילוצי לו"ז", והיא תגיע רק לישיבה שמתקיימת לאחר מכן במליאת הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר