כל ראשי הסיעות תמכו

הונחה על שולחן הכנסת: זו ההצעה שתחזיר את דרעי לשולחן הממשלה

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', יחוקק חוק שיחזיר את דרעי לשבת סביב שולחן הממשלה | היום, הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת לקראת העלתה להצבעה ביום רביעי הבא (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ביציאה מביתו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאז פסיקת בג"ץ שפסלה את חבר הכנסת אריה דרעי מלכהן כחבר ממשלה, נעשו מאמצים על ידי טובי המשפטנים, לנסח חוק שיחזיר אותו שוב לשולחן הממשלה.

חוק דרעי 2 הונח היום (שני) על שולחן הכנסת, כשעליו חתום יו"ר הקואליציה אופיר סופר ועוד 36 חברי כנסת מהקואליציה, ההערכה היא שהצעת החוק תוגש בקריאה טרומית כבר ביום רביעי הבא.

על פי דברי ההסבר של הצעת החוק, מינוי שרים יהיה על ידי ראש הממשלה ובאישור הכנסת, כמו גם ההחלטה על העברתם מכהונה, הן פעולה והכרעות המצויות בליבת הפעילות הדמוקרטית.

על פי ההצעה, סוגיית כהונת שרים בממשלה תוכרע על ידי הממשלה שהיא תקבע את התנאים הנדרשים. ובג"ץ לא יהיה מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם, מכל עילה שהיא, למעט עניין תנאי הכשירות שקבע המכונן.

כזכור, בשבוע שעבר חתמו כל ראשי הקואליציה על החוק החדש שיאפשר את חזרתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לשולחן הממשלה. בעקבות 'פשרת הרצוג' - שאם תתקבל, כל החוקים יצרכו להיות מוקפאים במשך שבועיים, בש"ס, אמרו אמש (ראשון) ל'כיכר השבת', כי הם לא מתכוונים לוותר.

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וח"כ דרעי לא התייאשו לאחר החלטת בג"צ והחלט לפעול לחקיקת חוק חדש שיחזיר את דרעי לשולחן הממשלה.

בכיר בש"ס המקורב מאוד לחבר הכנסת אריה דרעי ומעורב בחקיקת החוק החדש, אמר אמש בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים ל'כיכר השבת, כי במידה ויקבלו את פשרת הרצוג, זה לא יחול על החוק המתוכנן עבור דרעי.

לדברי הבכיר בשיחה עם 'כיכר השבת': "הבהרנו לכל החברים בקואליציה, כי גם אם ינהלו משא ומתן בתיווך האופוזיציה, לא נאפשר עיכוב של יום אחד בחקיקת החוק שיחזיר את אריה דרעי לשולחן הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר