בקואליציה תוקפים

דרישה אמריקנית לעצור הבנייה ביו"ש; "לא עוף שמקפיאים"

בקשתו של נציג ארה"ב לעצור את הבנייה ביהודה ושומרון גררה מתקפות חריפות של גורמים בקואליציה. בן גביר: "אין ולא תהיה הקפאה" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בנייה ביהודה ושומרון (צילום: Gili Yaari / FLASH90)

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן, שבשבוע שעבר ביקר בישראל, ביקש במהלך ביקורו מראש הממשלה נתניהו ומראש הממשלה הפלסטיני אבו מאזן להסכים ל"עצירה זמנית" של בנייה ביהודה ושומרון, הריסת בתים ופינוי פלסטינים.

לפי הפרסום היום (שלישי) של ברק רביד ב'וואלה', בשם גורמים בכירים אמריקנים וישראלים, ממשל ביידן חושש כי ההסלמה הנוכחית ביהודה ושומרון עלולה להביא לאינתיפאדה שלישית.

במשרד החוץ האמריקני ובלשכת ראש הממשלה נמנעו מלהגיב לדברים שפורסמו ב'וואלה'. גם מלשכת הנשיא הפלסטיני לא נמסרה תגובה.

בקואליציה הגיבו בחריפות לדברים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "האמינות של ברק רביד נמדדה כשאמר שלא אעלה להר הבית בגלל הלחץ האמריקאי והמשיכה להימדד כשאמר שכל הנציגים הערביים ירחימו אותנו, בו בזמן שהתקבלתי כאורח כבוד במסיבת העצמאות של האמירויות. בשמאל יכולים להמשיך לדבר, אנחנו נמשיך לעשות. אין ולא תהיה שום הקפאת בניה והחוק ימשיך להיאכף".

סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר הגיבה: "‏ארץ ישראל היא אינה עוף, לא מקפיאים אותה. בממשלה שהציונות הדתית לוקחת בה חלק לא תהיה שום עצירת בנייה".

חבר הכנסת אוהד טל מהציונות הדתית הגיב: "מדינת ישראל היא מדינה ריבונית ואסור שהמדיניות שלה תושפע מגורמים חיצוניים. אני בטוח שרוה"מ מבין זאת ולא יתן למעורבות חיצונית ובוטה שכזו להשפיע על מדיניות הממשלה. הבניה ביו''ש איננה סוגיה בטחונית בלבד, היא מנוע צמיחה קריטי להוזלת המחירים והדיור בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר