לקראת ז' באדר במירון

מ"מ המנכ"ל: "מתנגד למינוי מפיק". שוינגר: "חוסר אחריות"

ממלא מקום המנכ"ל לניהול ציון רשב"י במירון שלח מכתב חריף למנכ"ל המרכז הארצי למקומות קדושים יוסי שוינגר, בו הוא מוחה על המינוי של מפיק לאירועי ז' באדר, מינוי שנעשה לטענתם ללא שום התייעצות עימם או הודעה מראש | פרסום ראשון (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
זאת חנוכה תשפ"ג במירון (צילום: דוד הכהן, פלאש 90)

פרסום ראשון: פחות מחודש ימים לפני אירועי ז' באדר, שוב לא שקט בכל מה שקשור להתנהלות סביב ציון הרשב"י במירון.

הסיבה למחלוקת הפעם, היא מינויו ע"י המרכז הארצי למקומות הקדושים של המפיק דודי עזריאלי, מי ששימש המפיק בהילולת רשב"י בל"ג בעומר האחרון,למפיק אירועי ז' באדר תשפ"ג.

ל'כיכר השבת' נודע כי ממלא מקום מנכ"ל ציון רשב"י אורי רוזובסקי שלח מכתב חריף למנכ"ל המרכז הארצי למקומות הקדושים יוסי שוינגר, בו הם מוחה על המינוי שנעשה לטענתו ללא שום התייעצות עימו או הודעה מראש.

במכתב שנשלח ביום שלישי כותב רוזובסקי. "להפתעתי, קיבלתי היום שיחת טלפון ממר דודי עזריאלי, והוא טוען שהמרכז הארצי למקומות הקדושים שכרו אותו כמפיק לטובת אירוע ז' אדר, וכי התנהלות תקינה מחייבת לשתף אותי, כמנהל האתר, בהחלטה האם להכניס מפיק או לא, וגם אם כן, לבחור מפיק שמקובל גם עלי".

עוד כותב רוזובסקי כי "התנהלות זאת לא אחראית, לא מקובלת ואף גובלת בסיכונים, זאת בשל העובדה שלא ברור האם המפיק לוקח אחריות מלאה על כלל האירוע כולל כל החלקות שנמצאות באחריות של ועדת החמישה, זאת ועוד, לפני שנודעה לי החלטתכם שאתם ממנים מפיק הוא כבר מיהר לפנות אל המשטרה וביקש לקבל הפקת לקחים, ולדעת איפה המשטרה נמצאת, אך המשטרה שלחה אותו אלי, ורק לאחר מכן הוא דיבר איתי".

המכתב הראשון שנשלח ע"י רוזובסקי

רוזובסקי מוסיף ומציין כי לאור דרישתה של המשטרה שיהיה אחראי אחד ומפיק אחד על כל האירוע של ז' באדר, הוא זה שעשה את כל ההכנות הנדרשות לקראת האירוע, כאשר לפיכך לא ברור מה יהיה תפקידו ואחריותו של המפיק, ולצורך מה הוא נדרש.

לסיום מדגיש רוזובסקי כי הנושא הכי חשוב והעיקרי באירוע, הוא לדעת איך להתנהל מול הקהל ומול כל מיני קבוצות קנאים. "יש המון רגישות במקום, וחשוב מאוד עניין שיח עבודה עם כלל הגורמים, אחרת האירוע ח"ו לא יעבור בצורה תקינה בלשון המעטה, כאשר לפי ההערכות והמידע המצויים בידי, במידה והאירוע ינוהל ע"י המפיק שמונה ע"י המרכז הארצי, האירוע לא יעבור כראוי, ובפרט לאור העובדה שאותו מפיק כשל בגדול בל"ג בעומר תשפ"ב, והנה שוב אתם שולחים אותו למירון", לשון המכתב.

לא ברור מדוע, אך ל'כיכר השבת' נודע כי בשלב מסויים החליט רוזובסקי לתקן את מכתבו ולהסיר את דברי הביקורת האישיים שכתב נגד עזריאלי, לצד דברי התנצלות שכתב בזה הלשון: "בסעיף 6 מחקתי את כל עניין המפיק דודי עזריאלי, ביקשתי סליחה מהמפיק דודי עזריאלי, וכי יש לציין שלא עבדתי בל"ג בעומר עם המפיק, כך שאין לי עליו כלל ביקורת, ולכן שוב מבקש התנצלות".

ההתנצלות של רוזובסקי

בשיחה עם 'כיכר השבת' הסביר רוזובסקי כי הסיבה לתיקון המכתב ושליחתו מחדש הינה העובדה כי הוא לא מתנגד אישית למינוי עזריאלי, אלא באופן כללי למינוי מפיק כלשהו ע"י המרכז הארצי. "אין לי שום דבר אישי נגדו. אני מתנגד לכל סוג של מינוי מפיק באשר הוא", הוא הסביר.

בתגובה למכתב הוציאו במרכז הארצי מכתב תגובה חריף בו כותב המנכ"ל שוינגר. " נדהמנו מגסות הרוח והחוצפה שבדברים, סגנון שמזכירים את הימים של מקסימום כסת"ח - מינימום אחריות. המרכז הארצי קיבל את החלטתו שבנדון בהתאם להמלצת המשטרה בדבר הצורך למנות מפיק לאירועים המוניים המתרחשים באתר".

עוד כותב שוינגר. "במכתבך אתה מדגיש כי הנך אחראי על האירוע מטעם ועדת החמישה, ובכן נשמח לדעת האם האחריות של כבודו כוללת ביטוח לאירוע מטעם ועדת החמישה, וכיצד הנך מתיימר לקחת אחריות על אירוע שלא תחת כיסוי של המרכז למקומות קדושים?

בהמשך מאשים שוינגר את רוזובסקי כי הוא פעל ביום 'זאת חנוכה' האחרון בניגוד מוחלט להחלטת המרכז. "באירוע זאת חנוכה הודענו לך שהמרכז הארצי סיכם עם מאיר פרנק על גיוס והבאת סדרנים חרדים לאירוע, כאשר אותם סדרנים מכוסים בטיחותית באמצעות חברת כחול לבן. למרות הודעה זו מאשים שוינגר את רוזובסקי, פעלת בניגוד מוחלט להנחיות המרכז הארצי והעדפת לעבוד עם קבוצת סדרנים שלא היתה מכוסה בטיחותית, תוך שאתה מורה לחברת כחול לבן שלא לספק את הסדרנים עליהם סוכם, כל זאת בנימוק כי "הם לא מספיק קנאים".

בסעיף נוסף מתייחס שוינגר לטענה שהשמיע רוזובסקי טרם תיקון המכתב, במסגרתה הוא טען שהמפיק עזריאלי כשל בגדול בל"ג בעומר האחרון, וכותב. "נשמח לדעת על סמך מה קבעת שהמפיק כשל בגדול? אני מצרף לך בזאת את חוות דעתו של הפרוייקטור ניצב בדימוס צביקי טסלר האומרת כי בפגישתו עם יוסי דייטש, ולשאלת המשרד לשירותי דת, נכון יהיה למסור את הפקת ההילולא גם השנה לעזריאלי.

המפיק דודי עזריאלי מסר בתגובה בשיחה עם 'כיכר השבת'. "המכתב של רוזובסקי אינו קשור ישירות למינוי שלי. מ"מ המנכ"ל רוזובסקי אינו מתנגד למינוי שלי כמפיק, אלא הוא הביע התנגדות כללית למינוי מפיק לאירועי ז' באדר ע"י המרכז הארצי למקומות קדושים. רוזובסקי התנצל בפניי וכתב שאין לו עלי ביקורת כלל".

סעיף 6 המתוקן במכתב שנשלח בשנית
מכתב התגובה של המרכז הארצי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר