אלמנה ו-9 יתומים קטנים!

אחרי שלוש שנות מחלה: הרב גואטה הותיר אלמנה ו-9 יתומים

אבל בבני ברק לנוכח פטירתו של הרב שלמה גואטה ז"ל, יהודי של עמל ויגיעה אשר נתן את כל אשר לו כדי לחנך את ילדיו בדרך התורה והיראה • שלוש שנים התמודד עם המחלה הקשה, וגם רעייתו עזבה את עבודתה כדי לסעוד אותו במיטת חוליו • לפני שנפטר ביקש הרב גואטה דבר אחד בלבד: להיקבר על יד הקדוש רבי אבישי יחזקאל הי"ד שנרצח לפני כשנה בפיגוע הירי בבני ברק (חרדים) בשיתוף קופת העיר

אבל בבני ברק (באדיבות המצלם)

טרגדיה נוראה בבני ברק, עם פטירתו של הרב שלמה גואטה ז"ל, אחרי התמודדות קשה ומייסרת עם המחלה הממארת, במשך שלוש שנים.

בפטירתו הותיר הרב גואטה אלמנה שבורה ורצוצה, ותשעה יתומים שהמבוגר מביניהם בן 20 בלבד.

מכריו של ר' שלמה גואטה מספרים שאת פרנסתו היה מביא ממלאכת כפיים כשעבד בעבודות פיזיות. מיד עם תחילת המחלה, לפני כשלוש שנים, נאלץ להפסיק לעבוד.

בתקופות שבהן המחלה נסוגה מעט והטיפולים עשו את שלהם, הוא ניסה לשוב לעבודתו בגלל המצב הכספי הנורא שלא הותיר לו ברירה אחרת, אבל גופו לא עמד במאמץ הפיזי, והוא נאלץ לשוב למיטת חוליו ולנוח.

רעייתו נאלצה גם היא לפרוש בהמשך ממקום עבודתה, משום שהיתה צריכה לסעוד את בעלה ולהשקיע הרבה יותר מאמץ ותשומת לב בילדים שהחלו לגלות סימני מצוקה.

הקליקו כדי לסייע ליתומיו ואלמנתו של הרב שלמה גואטה ז"ל >>

לפני שנפטר ביקש הרב גואטה דבר אחד ויחיד: הוא ביקש להיטמן בצמוד לקברו של הקדוש רבי אבישי יחזקאל הי"ד, שנרצח בפיגוע הירי בבני ברק בחודש אדר האחרון. המשפחה היתה בקשר חם עם הרב אבישי ז"ל, שהיה הרב המחנך של חלק מילדי המשפחה בתלמוד התורה בו לימד. היתה זו בקשתו האחרונה של הרב שלמה גואטה, להיקבר על יד הרב אבישי ז"ל.

מכריו אומרים שהבקשה הזאת אפיינה באופן מיוחד את דמותו של הרב גואטה: "הכבוד שהוא רחש למחנכים של בניו היה מיוחד במינו, הוא החדיר בילדים שלו את התחושה הזאת, שצריך לכבד בכל הכח את מי שמלמד אותם תורה, כי הוא מעניק להם חיים על ידי התורה הקדושה.

"כשהרב אבישי ז"ל נרצח בפיגוע, הרב גואטה לא יכול היה להתאושש מזה. הוא לקח את זה באופן אישי והתאבל עליו רבות".

עוד אומרים מכרים ושכנים: "תשעה ילדים הותיר אחריו ר' שלמה. תשעה ילדים שהגדול מביניהם בן 20. הוא לא זכה להביא אותם אל תחת חופתם, אף אחד מהם אינו נשוי עדיין, והאלמנה הגיבורה נלחמת עליהם כמו לביאה על גוריה, מתאמצת לתת להם את הטוב ביותר, שיהיו לבושים בצורה מכובדת, שיאכלו כמו שצריך, שלא ייתנו לצער ולאבל לרפות את ידיהם ולייאש אותם מההצלחה בחיים. היא ממשיכה להדריך אותם לשמור על החינוך שקיבלו מאבא ז"ל, תורה, יראת שמים, נעימות הליכות, הארת פנים לכל אדם, נתינה בלי שיעור.

"למשפחה אין קרוב וגואל", מציין אחד השכנים. "הם פשוט לבד, אלמנה ותשעה יתומים. בלי דודים שיכולים לעזור בלי קהילה עוטפת שיכולה להגיש להם סיוע מקיף, בלי שום דבר, רק הם לבדם עם הקב"ה אבי יתומים ודיין אלמנות".

הקליקו כדי לסייע ליתומיו ואלמנתו של הרב שלמה גואטה ז"ל >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר