הנוהל הרגיל

הפלסטינים התלוננו באו"ם: מועצת הביטחון תדון בגינוי הכשרת היישובים

לאחר שהממשלה אישרה את הכשרתם של עשרה יישובים ובניית אלפי יחידות דיור ברחבי יו"ש, מועצת הביטחון של האו"ם צפויה לגנות את ההחלטה. ארה"ב תטיל וטו. דיווח (מדיני, חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
רובם צפויים לגנות (צילום: Amir Levy/FLASH90)

שוב מתיחות דיפלומטית: מועצת הביטחון של האו"ם, צפויה לגנות ביום שני בשבוע הבא את החלטת הממשלה להכשיר עשרה יישובים ביו"ש, זאת לצד בניית אלפי יחידות דיור חדשות ברחבי יו"ש. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', הפלסטינים ניסחו את הצעת הגינוי ביחד עם איחוד האמירויות ותוכנה היא "להפסיק לגמרי ובאופן מיידי את כל פעילות ההתנחלויות בשטחי העם הפלסטיני הכבוש".

בהצעת הגינוי מדגישים הפלסטינים כי כל בניה בשטחים שנכבשו בשנת 1967, כולל מזרח ירושלים מהווה הפרה בוטה של המשפט הבינלאומי. הפלסטינים מדגישים כי "ניסיונות הסיפוח, לרבות החלטות וצעדים של ישראל בנוגע להתנחלויות" בכלל זאת. כאמור, בשבוע הבא יתקיים דיון בהצעת הגינוי.

לא רק באו"ם: את ההחלטה הישראלית להכשרת היישובים גינו בחריפות רבה מדינות רבות בעולם, בהם ארה"ב, צרפת, גרמניה, בריטניה ואיטליה. בהודעות שרי החוץ של המדינות נאמר כי הם "מוטרדים מאוד מההחלטה הישראלית ומפעולות חד צדדיות כלשהן".

בישראל כבר פצחו במתקפת הסברה. שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן שלח מכתב למדינות החברות במועצת הביטחון ובו פירט את מימדי הטרור הרצחני שמכה בירושלים ובישראל כולה בתקופה האחרונה. ארדן גם תקף קשות את הרשות הפלסטינית והעומד בראשה: "אבו מאזן מסרב לגנות את פיגועי הטרור הרצחניים של הפלסטינים, שגבו את חייהם של אזרחים ישראלים חפים מפשע".

ארדן האשים במכתבו את הרשות הפלסטינית באחריות ישירה להרג חפים מפשע: "זה מבהיר באופן הברור ביותר בדיוק מי עומד מאחורי גל הטרור וגורם לו. כל עוד הקהילה הבינלאומית לא תדרוש מהפלסטינים לגלות אחריות ולהפסיק את ההסתה - הטרור יימשך וישראל תיאלץ להגן על עצמה בכל הדרכים".

בישראל מצפים כי ארצות הברית תטיל וטו על החלטת הגינוי כפי שעשתה תמיד בהצעות הגינוי כנגד ישראל, זאת למרות הביקורת החריפה אותה השמיעו בעצמם כנגד החלטת הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר