בראשות בן האדמו"ר

"כשיש מיעוט צניעות השכינה מסתלקת"; בבעלזא מקימים ועד חדש שיגבש כללים

האזור של קריית חסידות בעלזא בירושלים, נהפך בשנים האחרונות למקום מרכזי וסואן הכולל עשרות חנויות מסוגים שונים | רבני החסידות טענו: "המצב בגבולות נראה רע מאד. אסור לנו להסכים למראות שכאלה בסמיכות לשכונה החסידית" | בעקבות כך, הוחלט להקים ועד שיגבש כללים שונים כדי לשמר את גדרי הצניעות | כל הפרטים (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בן האדמו"ר מבעלא הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח (צילום: יוסי לוי)

החלטה חריגה בחצר חסידות בעלזא: יוקם ועד מיוחד, אשר יגבש כללים שונים כדי לשמר את גדרי הצניעות, ההלכה והחסידות באזור הסמוך לקרית בעלזא בירושלים.

כידוע, בשנים האחרונות הפך האזור כולו למקום מרכזי וסואן הכולל עשרות חנויות מסוגים שונים, לאורך הרחובות ירמיהו ומנחת יצחק, ובעיקר ברחוב שמגר.

בראש הועד המיוחד שנקרא 'ושכנתי בתוכם', יעמוד בן האדמו"ר מבעלא הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, לצד עסקנים ורבנים מתוך הקהילה, אשר ינסו לגבש רשימת כללים וגדרים כדי למנוע התדרדרות רוחנית, כפי שקיימת לטענתם היום.

בשיחה של אחד מרבני הקהילה לקראת כינוס מרכזי בנושא שהתקיים אמש, הוא אמר כי "כידוע האדמו"ר מבעלזא הקים את הקריה החסידית בעמל רב ובעשר אצבעותיו, כל זאת במטרה לקיים אורח חיים חסידי ולפי ההלכה, כאשר לצורך כך, ובפרט לאור העובדה שבתקופה האחרונה הגיעו עדויות על מראות ומעשים אשר לא יעשו, שהתרחשו בשכונה, הוחלט להתייצב ולגבש כללים שונים".

לטענתו, "מספר המשפחות של חסידי בעלזא המתגוררים באזור רחוב שמגר עומד היום על כ-1600, זאת בנוסף על אלפי החסידים הבאים להתארח באזור בחגים ובשאר ימות השנה, ואשר על כן גיבוש התקנות ועמידה איתנה, יגרמו לבעלי העסקים לשתף פעולה עם צעד שכזה".

הגאון רבי אלימלך גרוס, מראשי הכוללים בחסידות בעלזא ציין אמש בדברים שנשא לפני אברכי הכוללים כי "כאשר יש מיעוט של קדושה וצניעות, השכינה הקדושה מסתלקת מאיתנו, וכי בשנים האחרונות המצב כאן בגבולות הקריה ברחוב שמגר, נראה רע מאד. אסור לנו להסכים למראות שכאלה בסמיכות לשכונה החסידית".

הדיין הגאון החסיד הרב יצחק כץ אשר ביקש מהחסידים להשתתף בכינוס ציין כי בכוחו של כל אחד ואחד לכבות את השריפה שמשתוללת כעת בחוצות הקריה, ואשר על כן כל אחד מהאברכים להגיע ולהשתתף בכינוס שבו יגובשו כללים כדי לדאוג לצביון השכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר