שובה של המתיחות?

בכירים בליכוד זועמים על ביטן: "אם ימשיך - יודח מתפקידו בוועדה"

אחרי שחבר הכנסת דוד ביטן טען כי "נתניהו לא שולט במצב", גורמים בכירים במפלגת השלטון העבירו מסר לחבר הכנסת ביטן (חדשות פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וביטן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

אחר ריאיונות מוקדם יותר היום (חמישי) של חבר הכנסת ביטן לכלי התקשורת בהם טען כי נתניהו "לא שולט במצב", בכירים בליכוד מגיבים.

"האמירות של ביטן לא מקובלות, ואם ימשיך כך - יודח מתפקידו כיו"ר ועדת הכלכלה" אמרו הבכירים במפלגת השלטון.

כזכור, יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד, התראיין הבוקר לשני כלי תקשורת ותקף את המריבה בין שר הביטחון גלנט לשר האוצר סמוטריץ'. "אם המריבות יימשכו, הממשלה עלולה להתפרק" התריע.

בראיון לגלי צה"ל, אמר ביטן כי לדעתו, הבעיה עם הממשלה, דווקא בגלל שהיא הומוגנית. "כולם פונים לאותו קהל יעד וזה יוצר חיכוכים". ביטן התייחס למריבה המתוקשרת בין גלנט לסמוטריץ': "ההחלטה למנות שני שרים במשרד הביטחון היא בעייתית. אבל סמוטריץ' התעקש לא היה מה לעשות. זה באמת בעייתי. אם המריבות יימשכו תהיה בעיה".

בראיון לאתר ווינט תקף ביטן את מהלכי בן גביר בבתי הכלא: "הם (הצעדים של בן גביר. א"כ) מביאים להסלמה. אלה צעדים שצריך לעשות בסוף, אבל מה שחשוב כרגע זה לייצב את המצב ולפתור את הבעיה של הביטחון האישי והביטחון בכלל".

ביטן מאיים על ראשי ה'ציונות הדתית: "אם בן גביר לא יבין את זה אז תהיה בעיה איתו במישור הקואליציוני. לגבי סמוטריץ', היה ברור מהתחלה שזה לא יילך. מההתחלה היו צריכים לתת לו דברים אחרים. הוא התעקש. אני לא חושב שהם יפרקו את הממשלה, אבל גם אם בן גביר יחליט לפרוש אז הוא יגיד 'אני לא מפיל את הממשלה אבל אני מצביע על מה שאני רוצה'. זה ייצור בעייתיות בהתנהלות היומיומית".

כזכור, ראשי הציונות הדתית דורשים מהליכוד לממש את ההבטחות הקואליציוניות איתם ולהעביר לידי סמוטריץ' את הסמכויות עליהן סוכם בהסכמים כי יועברו לידיו במשרד הביטחון. בליכוד מתמהמהים ואף מסרבים לכבד את ההסכם. הרקע לפיצוץ הוא פינוי מטע בשומרון אמש. סמוטריץ' שדרש את עצירת הפינוי סורב על ידי גלנט.

ביטן ממשיך ותוקף גם את המו"מ הקואליציוני שנוהל על ידי שר המשפטים וסגן ראש הממשלה יריב לוין: "אמרתי שהממשלה הזאת יהיה לה קשה להחזיק מעמד. כל אחד מנסה להגיע להישגים על חשבון השני. הנושא הזה של בן גביר הוא בדיוק בדיוק הבעיה של המו"מ הקואליציוני, שאמרתי שהוא היה כושל. הדברים האלה לא נעשים ביום. אי אפשר ביום אחד לעשות שינויים רדיקליים כאלה. על מנת להגדיל את מספר השוטרים, להכשיר אותם - לוקח לפחות שנה-שנה וחצי. ההבטחות לו היו מוגזמות".

ביטן התייחס לרפורמה המשפטית וטען כי ראש הממשלה נתניהו אינו שולט במצב: "אני לא בטוח שהוא (נתניהו. א"כ) שולט באירוע כבר. אני דיברתי על זה שצריך לרכך את הרפורמה מהתחלה ולהגיע לפשרה. מה קרה בינתיים? בינתיים המחאה התקדמה, ועכשיו האופוזיציה שלנו התאהבה במחאה. היום שני הצדדים אשמים, זה לא רק צד אחד. שניהם צריכים לרדת מהעץ. הקואליציה מתחילה לזוז, אבל האופוזיציה נגד - כי הם התאהבו במחאה וחושבים שהיא תפיל את הממשלה. תחליטו".

ביטן מתייחס לפניות אנשי האופוזיציה אליו ואל ברקת בתקווה כי יתמכו באופוזיציה בהצבעה על הרפורמה: "הם לא יכולים לבנות עליי. אנחנו (אני וניר ברקת. א"כ) נבחרנו דרך הליכוד. גם אם יש לנו ביקורת, אנחנו נצביע רק עם הממשלה. אני מציע ללפיד ולגנץ ולכל החבורה שירדו מהעץ. גם מהמחאה, כבודה במקומה מונח. שיתחילו לדבר על פשרות".

ביטן התייחס גם למשבר שהאופוזיציה יוצרת במהלכיה חסרי האחריות: "כלכלה זה עניין של פסיכולוגיה. כשכולם מדברים על זה שהרפורמה המשפטית תגרום נזק – פרופסורים באוניברסיטאות מדברים עם חברים שלהם בחו"ל וכולם מדברים אותו הדבר, זה יוצר דינמיקה של נזק כלכלי", הסביר ביטן על התוכנית. "זה מדאיג את נתניהו לדעתי. התהליך הכלכלי שיכול להיות כתוצאה מהפסיכולוגיה וההשפעה של אנשים בעלי קשרים וניסיון – זה מדאיג".

בראיון לגלי צה"ל, התייחס ביטן לתכתובות האישיות בינו לבין חבר הכנסת נסים ואטורי בתקופת המו"מ, שפורסמו ב'ישראל היום': "התכתבות אישית בין שני חכים שמגיעה לעיתון זה מעשה שלא ייעשה. לגופו של עניין, לא הכחשתי את העניין הזה. רציתי להתארגן למו"מ הקואליציוני. אני חושב שבאמת הצלחנו".

ביטן טען כי הוא לא צפוי להשלים עם ואטורי בזמן הקרוב: "תמכתי בואטורי כשהוא רץ לכנסת ובסוף הוא הלך עם יריב לוין. אני בנתק עם ואטורי. זה יימשך לאורך שנים. נגמר הסיפור. בפוליטיקה יש חברויות. הוא הלך נגד החברות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר