גנץ: לא נהיה ועדת קישוט

יריב לוין: "מה זה להציב תנאים? הרפורמה תימשך בכל הכוח"

שר המשפטים לוין, דוחה את הטענה כי יש מתיחות בינו לבין נתניהו, ומסביר כי החקיקה בנושא הרפורמה המשפטית תימשך; "לא נחזור למצב שבו לשופטים יש זכות וטו בוועדה לבחירת שופטים", התחייב לוין | גנץ בתגובה תקף (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לוין ונתניהו במליאה | ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר המשפטים יריב לוין, מי שעומד בראש החץ של הפורמה המתוכננת במערכת המשפט, התראיין הערב (מוצ"ש) לאיילה חסון בחדשות 13.

תחילה התייחס שר המשפטים לדיווחים שיצאו השבוע בכלי התקשורת על מתיחות שיש בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר: "זה פייק ניוז מגוחך; יש לי גיבוי מלא בליכוד, בקואליציה ובציבור להתקדם ברפורמה".

לוין הוסיף בכעס: "באדיבותה של היועצת המשפטית לממשלה, ראש הממשלה מנוע מלעסוק בנושא הרפורמה המשפטית, ואנחנו לא דנים בכך. ביחס לפרטי התוכנית, תמיד יהיה מי שיסתכל עליה בצורה אחרת. בדיוק בשביל זה מתקיימים הדיונים בכנסת".

"לכן", הבהיר שר המשפטים, "כמו שאמרתי מתחילת הדרך, מה שיסתיים בכנסת הוא לא יהיה אחד לאחד מה שהצעתי. מתחילת הדרך באתי והלכתי – אני שם הצעה ואני חושב שראוי שתהיה לגביה הידברות. אני מוכן לפגוש עוד הלילה את ראשי המחנה - לפיד וגנץ. אני חושב שהכרחי לשבת לדבר. איזה מין דבר זה להציב תנאים כדי להידבר?".

"לא נחזור למצב שבו לשופטים יש זכות וטו בוועדה לבחירת שופטים", התחייב לוין ואמר: "הוועדה לבחירת שופטים עובדת בשיטת שיבוט השופטים שממנים את הדומים להם. מה שהיה - לא יהיה. בית המשפט יהיה בית המשפט של כולם. אני חושב שזה חיזוק הדמוקרטיה".

עוד התחייב לוין, "אנחנו נשלים את החקיקה הזאת. אם בהידברות, מה טוב. לא ננהל את המדינה על-פי תכתיבים של הרחוב. כולם יראו שלא כצעקתה. זה ייצר מציאות של ודאות עסקית כאן. שלא יהיה ספק: הידברות אמיתית – כן. הידברות כמו שמציעים לפיד וגנץ – לא תקרה. זה לא המנדט שקיבלתי מהציבור".

בתגובה לדברי לוין אמר שר הביטחון לשעבר בני גנץ: "מי שרוצה לדבר - לא דוהר. לא נהיה ועדת הקישוט שלך או של ח"כ רוטמן כדי לסמן V על הידברות ולדכא את המחאה. תעצור, נדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר