עוקפים את בג"צ

היום: ועדת השרים תאשר את חוק החמץ של משה גפני

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר היום את הצעת חוק החמץ של ח"כ משה גפני, חוק שיימנע הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח • המטרה: לאשר את החוק עד לחג הפסח (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ משה גפני יעלה הבוקר (ראשון) את הצעת חוק החמץ לאישור ועדת שרים לענייני חקיקה הצפויה לאשר את החוק במטרה שיאושר בקריאה שניה ושלישית עד לחג הפסח.

על פי הצעת החוק: "מוצע לקבוע איסור על החזקת או הכנסת חמץ בחג הפסח לבתי חולים". בהצעה הודגש: "הוראה זו לא תחול על בתי חולים במגזר שאינו יהודי שאינם מחזיקים בתעודת כשרות כל השנה".

החוק הוגש לאחר החלטת בג"צ לאסור את איסור הכנסת החמץ לבתי החולים צבפסח, מה שעורר סערה גדולה עוד בממשלת בנט-לפיד, סערה שהובילה לנפילת הממשלה עם פרישת ח"כ עידית סילמן מהקואליציה.

בהצעת החוק נכתב בין היתר: "חג הפסח הידוע בשמו המקראי 'חג המצות', הוא החג שמסמל את לידת העם היהודי שבו הוא יצא מעבדות לחירות. לפי סקרים ומחקרים שנעשו בישראל, חג הפסח נחשב כחג החשוב ביותר בחגי ישראל, בקרב כל סוגי האוכלוסייה, כאשר רובו הגדול של העם היהודי, חוגג את חג הפסח ומקפיד על שמירת איסור אכילת חמץ בפסח, דתיים, מסורתיים וחילוניים.

"בניגוד לדיני כשרות בכל השנה, איסור אכילת חמץ בחג הפסח הוא חמור ביותר ואף דיני הכשרות בפסח מחמירים ביותר, כאשר חמץ בפסח אינו 'בטל בשישים', כך שחמץ שייאכל בכלי אפילו בכמות מועטה מאוד, עלול לגרום לשלילת הכשרות מהכלים, באופן שימנע משומרי כשרות לאכול בכלים אלה. בנוסף, ישנו איסור מיוחד בפסח של 'בל יראה ובל ימצא'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר