סוער במליאה

ההצבעה בכנסת: מפגינים התפרעו ביציע המליאה | ח"כים התעטפו בדגל והורחקו

סוער במליאת הכנסת: חברי הכנסת של 'יש עתיד', הניפו דגלי ישראל וחלקם התעטפו בדגלים, היו"ר אוחנה, הורה לסדרנים להוציא את הפרובוקטרים מהמליאה | מחוץ לכנסת, ניסו מפגינים לפרוץ למליאה, מוחים שהצליחו להיכנס ליציע, החלו להלום על הזכוכית - והוצאו אף הם | תיעוד וסיקור שוטף (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הפרובוקציה של יש עתיד במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

בשעה זו (שני) החל דיון במליאת הכנסת על הצעת חוק-יסוד: השפיטה של ח"כ רוטמן, מדובר באחד מהחוקים של הרפורמה המשפטית.

חברי הכנסת יצביעו בקריאה ראשונה, על שני סעיפים בחוק יסוד השפיטה. הסעיף הראשון - שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים כך שיהיו בה 11 חברים שיורכבו משלושה שרים, שני ח"כים מהקואליציה, שלושה שופטים, ח"כ מהאופוזיציה ושני נציגי ציבור שימונו על-ידי שר המשפטים, והסעיף השני - מניעת ביקורת שיפוטית של בית המשפט בחוקי יסוד. השינויים ייכנסו לתוקף רק לאחר הקריאה השלישית בעוד כמה שבועות.

מפלגת 'ישראל ביתנו' של איווט ליברמן תחרים את ההצבעה על הרפורמה, מה שמצמצם את מספר המתנגדים בהצבעה.

טרם החל ח"כ שמחה רוטמן להציג את הצעת החוק – הניפו רבים מחברי האופוזיציה את דגלי ישראל. יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, הורה להוציא מן המליאה את כלל חברי הכנסת שהניפו דגלים או התעטפו בהם, ואמר: "חשבתי שאולי חשוב שקולכם יישמע אבל כנראה שאינכם רוצים בכך. אתם מבזים את הדגל כמו שאתם מבזים את המליאה".

המהומה עם הדגלים (ערוץ כנסת)

מחוץ לכנסת נמשכה מהומה שהחלה כזכור משעות הבוקר המוקדמות. מספר מפגיני שמאל ניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה שהוצבו סביב משכן הכנסת. המשטרה הרחיקה אותם מהמקום.

גם בתוך המליאה התרחש אי-סדר, כאשר מספר מוחים נכנסו ליציע האורחים והחלו לצעוק על חברי כנסת במליאה ולהלום בכוח על הזכוכית, המוחים הוצאו על ידי סדרני הכנסת.

המתפרעים מהיציע

במקביל, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אסר על הח"כים להכניס תיקים למליאה, וזאת בשל החשש שח"כים מהאופוזיציה יכניסו אביזרים ויעוררו פרובוקציה במהלך הדיונים וההצבעה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים מספר הערכות מצב בחפ"ק המשטרתי סמוך לכנסת יחד עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן, סייר עם המפקדים באיזור ההפגנה ושמע על ההערכות המשטרה להפגנות.

השר בן גביר אמר: "הגעתי לכאן כדי לומר: חופש ביטוי, כן. חופש מחאה, כן. אבל לא אנרכיה. עשינו כאן הערכת מצב משטרתית כדי להקפיד שהמשטרה תשמר את המדיניות של השר ושל ממשלת ישראל. אנחנו בעד חופש ביטוי מקסימלי אבל נגד אנרכיה בלי לאיים על חברי כנסת, בלי לאיים על ילדה אוטיסטית, בלי לאיים על אזרחים בלי להלך אימים".

דבריו של בן גביר

כזכור, החל מהשעה 6 בבוקר התקיימו עשרות מוקדי מחאה ברחבי הארץ ועשרות צירים נחסמו לתנועה לזמן קצר, בהם כביש 1 לכיוון ירושלים, נתיבי איילון וכביש החוף.

לקראת ההפגנה בירושלים מסביב לכנסת, המשטרה הציבה מחסומים כפולים למניעת התקרבות המפגינים למבנה.

מארגני ההפגנה הוסיפו ואיימו כי "אנו נעלה שלב במאבק וחברי הכנסת צריכים להבין: ההפיכה המשטרית לא תעבור. זה לא יקרה כי העם לא רוצה בכך. חברי וחברות הכנסת שיצביעו היום יצביעו על קריעת העם. בושה למי שיצביע בעד קרע בעם".

שר המשפטים לשעבר דן מרידור נשא דברים במחאה ופנה לנתניהו: " "אתה עוד יכול לעצור את זה עכשיו. תעצור רגע ותחשוב מה יישאר ממך ומהמורשת שלך. לא יזכרו את מה שעשית בסיירת מטכ"ל ולא באו"ם ולא בממשלה, יזכרו דבר אחד - האיש שהרס את מערכת המשפט והחריב את הדמוקרטיה הישראלית.

האיש שכדי להציל את עורו נתן לגיטימציה לגזענות ולכהניזם, אחרי שאנחנו הליכוד הוצאנו אותם מהמערכה. במקום ציונות - כוחנות. במקום צדק - בריונות. מורשת נתניהו תהיה המורשת של אדם שברח ממשפט, שפגע בציונות ושהחשיך את האור על המדינה."

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ אמר: "אני בן 74, בן ללוחם אצ"ל. אני רואה את הזעם שיש בכם אבל גם את התקווה. אתם האור בקצב המנהרה.

אתכם השמיים הם לא הגבול. נלחמנו על הארץ שלנו לא על מנת לוותר עליה ללא קרב. לא ניכנע למי שלא עטו על גופם את מדי צה"ל ושהו רק באוהלה של תורה. לא נוותר על מפעל חיינו. מאחורינו בבית הזה האמור להיות כנסת ישראל מתכנסת כרגע כנסת יהודה. אנחנו כאן כדי להילחם את מלחמתנו על ישראל יהודית ודמוקרטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר