ימין על מלא

ערוץ השיחות החשאי של ביבי עם אבו מאזן - כך זה עובד

מתחת לאפם של ראשי מפלגות הקואליציה, מתקיים לו ערוץ חשאי ישיר בין לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר ה'רשות' אבו מאזן שהעביר מסרים כי "על אף המחלוקות הקשות אנחנו מוכנים לעבוד עם הממשלה החדשה" (מדיני, פוליטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
"מוכנים לעבוד עם נתניהו". נתניהו ואבו מאזן (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

האמנם אין פרטנר? העיתונאי ברק רביד (וואלה) חושף כי בין לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובין לשכת יושב ראש הרשות הפלשתינאית קיים ערוץ חשאי ישיר למעלה מחודש ימים. לפי הדיווח, שאושר בידי שלושה מקורות שונים, הממשל האמריקאי מעודכן בדבר הערוץ החשאי - מה שאי אפשר לומר בוודאות על ראשי מפלגות הקואליציה, ובפרט סמוטריץ' ובן גביר.

לטענת אותם מקורות, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי מנהל את השיחות הישירות עם הפלסטינים, והקשר עמם חודש בעקבות שתי בקשות מפורשות של השר לעניינים אזרחיים ברשות - חוסיין אל שייח', פעם אחת לאחר הבחירות עוד בטרם הוקמה הממשלה, ופעם נוספת לאחר השבעת הממשלה.

חוסיין אל שייח' הדגיש בפני האמריקאים, כי על אף 'המחלוקות הקשות' בין הרשות לממשלת נתניהו, הם (הרשות) מעוניינים לחדש את המגעים והתיאום הביטחוני. עיקר המגעים בשבועות הראשונים עסקו בניסיונות משותפים של הרשות הפלסטינית וישראל למנוע את ההסלמה בשטחים.

רביד חושף כי היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי אף נפגש פיזית עם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלשתינאית חוסיין אל שייח, זאת בנוסף לשיחות טלפוניות אותם קיימו בתדירות גבוהה יותר.

לאור מעורבותם של האמריקאים במגעים, ניתן להבין את הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו כפי שפורסמה אף ב'כיכר', כי ישראל מתחייבת שלא לאשר ולהכשיר התיישבויות נוספות בשטחי יו"ש בחודשים הקרובים - זאת בתמורה להסרת הדיון בהצעת הגינוי במועצת הביטחון של האו"ם.

גורמים אמריקאים הבהירו בשיחות סגורות, כי למרות הכעס על החלטת הממשלה לאשר ולהכשיר עשרה יישובים חדשים בשטחי יו"ש, לו היה מתקיים דיון במועצת הביטחון של האו"ם על הצעת הגינוי המשותפת אותה הגישו הפלסטינים יחד עם איחוד האמירויות, האמריקאים היו מטילים וטו בכל מקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר