"יחד במאבק באיראן"

הבכירים הישראלים: ישראל צריכה להתייצב לימין אוקראינה

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין ויו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח"כ זאב אלקין נפגשו עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי בקייב (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הח"כים בפגישה עם זלנסקי בקייב (צילום: ללא קרדיט)

ראשי אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-אוקראינה, יו״ר ועדת חוץ וביטחון, ח״כ יולי אדלשטיין ויו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח״כ זאב אלקין, נפגשו עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, לפגישה שארכה כשעה. הפגישה התקיימה בלשכתו של זלנסקי בקייב.

במהלך הפגישה דנו על הצורך בהגברת הסיוע הישראלי לאוקראינה, כולל בתחום ההגנה נגד טילים ומל״טים איראניים. כמו כן בשיחה שמו דגש על שיתוף פעולה ישראלי-אוקראיני נגד איראן בזירה הבין לאומית.

בסיום הפגישה הביעו חברי הכנסת אדלשטיין ואלקין את עמדתם לגבי הצורך בשינוי המדיניות הישראלית והגברת הסיוע לאוקראינה ואמרו לנשיא דברים הבאים:

״כבוד הנשיא, הגענו היום לאוקראינה כנציגי כנסת ישראל וכראשי אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-אוקראינה, כדי להביע את תמיכתנו באוקראינה, בעם האוקראיני ובהנהגת אוקראינה בתקופה קשה זו.

כבר שנה העם האוקראיני מגן על אדמתו מפני הפלישה הרוסית. במלחמה הנוראה הזו, שבעבר לא היה ניתן לדמיין אותה, נהרגים לא רק אנשי צבא, אלא גם אזרחים, קשישים, נשים וילדים.

רוסיה ממשיכה להפגיז את הערים האוקראיניות כולל חריקיב, בה אחד משנינו נולד וגדל. נמשך ירי הטילים ופגיעה באמצעות המל״טים האיראניים כנגד תשתיות אזרחיות. כל האשמים בפשעי מלחמה נגד האנושות חייבים לשאת באחריות.

העולם המערבי כולו, בראשות ארה״ב ואירופה תמך וממשיך לתמוך במאבקה של אוקראינה על חירותה ועצמאותה.

מדינת ישראל כחלק מקהילת המערב וכמדינה שיודעת היטב את משמעות ההגנה על עצמאותה עם נשק ביד במאבק בתוקפנות לא צודקת ובהפגזות מתמשכות באוכלוסייה אזרחית, אינה יכולה לעמוד מן הצד בשעה זו.

מיומה הראשון של המלחמה, ישראל גינתה את התוקפנות הרוסית באוקראינה והצביעה באופן עקבי בעד אוקראינה באו"ם, מדינת ישראל איננה מכירה בסיפוח הרוסי של שטחי אוקראינה. ישראל סיפקה ותמשיך להעניק סיוע הומניטרי נרחב לאוקראינה, אבל, לדעתנו, זה לא מספיק. ישראל צריכה להגביר משמעותית את תמיכתה באוקראינה, ישראל יכולה וצריכה לעשות הרבה יותר ממה שעשתה עד כה. עלינו להפסיק לחשוש, ולנקוט עמדה חד משמעית פעילה בהתאם לערכי המוסר הבסיסיים, כפי שמצופה מכל מדינה מערבית.

עלינו לסייע לאוקראינה בכל התחומים שבהם טכנולוגיות ישראליות, כולל צבאיות, יכולות לסייע להגן על האוכלוסייה האזרחית, על חירותה ועצמאותה.

יש רגעים בהיסטוריה העולמית שבהם אי אפשר לשבת על שני כיסאות.

אנו מקווים שביקורו של שר החוץ בשבוע שעבר היה רק הסנונית הראשונה בתהליך. כפרלמנטרים נעשה כל שביכולתנו כדי להשיג הרחבה משמעותית של התמיכה הישראלית באוקראינה בכל התחומים.

אנו תומכים בשיתוף פעולה מעשי בין ישראל לאוקראינה בתחום ההגנה האווירית והגנה נגד טילים ובתחומים הגנתיים נוספים".

הבכירים הישראלים תקפו את איראן על מעורבותה במלחמה ואמרו: "באופן סמלי, כאשר כל העולם התרבותי תומך באוקראינה, יש מדינה אחת שעוזרת לצבא הרוסי בטרור נגד האוכלוסייה האזרחית של הערים האוקראיניות, וזו איראן.

אותה איראן שמצהירה בגלוי על רצונה להשמיד את מדינת ישראל, נותנת חסות לטרור נגד ישראל ואזרחיה ושואפת להחזיק בפצצה גרעינית.

אין ספק שאתגר משותף בתחום הביטחון של מדינת ישראל ואוקראינה הוא ההתקרבות הצבאית-פוליטית הרוסית-איראנית. איראן מקבלת ניסיון קרבי חדש ברמה יום יומית ומנסה את הנשק שלה באוקראינה.

התחזקות הברית הזו מאיימת על ביטחונה לא רק של אוקראינה, אלא גם של ישראל. ישראל ואוקראינה חייבות לנקוט במשותף צעדים מידיים לבלימת ציר הרשע הזה.

במאבק באיראן ובהשתתפותה בתמיכה בטרור נגד האוכלוסייה האזרחית ובאיום הנובע ממנה, גם אתם וגם אנחנו נמצאים באותו צד של המתרס, עלינו לעשות הכול ביחד כדי שהקהילה העולמית תצטרף למאבק הזה ובצעדים בלתי מתפשרים תוכיח לאיראן, שהתמיכה בטרור תעלה לה ביוקר.

אדוני הנשיא, אנו מאמינים כי העם האוקראיני יעמוד איתן במלחמה קשה זו וידע להגן על חירותו ועצמאותו. אנחנו מודעים למחירה הכבד של המלחמה. הניסיון הישראלי שלנו מלמד שעם שיודע על מה הוא נלחם תמיד מנצח והופך את הקשיים שלאחר המלחמה לתחילתו של שלב חדש בהיסטוריה שלו וקפיצת מדרגה.

אנו מאמינים שלאחר שתצליח להגן על עצמאותה, אוקראינה תוכל לא רק לשקם את כל מה שנהרס, אלא גם, כמו ישראל, לבצע קפיצת מדרגה עצומה אל העתיד. ישראל תעשה הכול כדי לעזור לאוקראינה בתהליך השיקום לאחר המלחמה.

אדוני הנשיא, בתור ילידי אוקראינה, שקרוביהם חיים היום באוקראינה תחת הפגזות, אנחנו יודעים ממקור ראשון כמה קשה לכם היום. אבל האמת והצדק תמיד מנצחים, ואין לנו ספק בצד של מי הם. לכן אנחנו כאן איתכם היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר