בעוד שנה הוא חופשי

נגזר דינו של ראש הג'יהאד האיסלאמי שנעצר בג'נין

בית המשפט הצבאי בעופר גזר 22 חודשי מאסר על בכיר הג'יהאד האיסלמי באסם א-סעדי שנעצר ע"י כוחות הימ"מ בג'נין - ומעצרו הוביל למבצע עלות השחר בעזה; הוא הורשע בהסתה, קידום פעילות של הגא"פ והתחזות (צבא וביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
"עונש מגוחך". באסם א-סעדי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בפעם השביעית בחייו: מנהיג ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ביו"ש, באסם א-סעדי, נשפט למאסר בפועל בעוון הסתה, קידום פעולות טרור והתחזות. הוא נשלח ל-22 חודשי מאסר, מתוכם ינוכו לו ימי המעצר מה-01/08/2022, אז נעצר. הוא צפוי להשתחרר בעוד כשנה בתחילת חודש יוני 2024.

על פי כתב האישום, א-סעדי פעל יחד עם מעורבים נוספים לביסוס פעילות הארגון במסגרת הזרוע הסטודנטיאלית, בין היתר באמצעות קבלת כספים מפעיל הגא"פ בעזה ורכישת דגלים וצעיפים. בנוסף, א-סעדי קרא להמשך המאבק הפלסטיני האלים. כמו כן, כשהגיעו כוחות הביטחון לעצרו, הזדהה א-סעדי כאדם אחר, על-מנת להימלט מהמעצר.

בנוסף נגזרו על א-סאדי עונש מאסר על תנאי וערבות כספית. בעבור א-סעדי, אין זו הפעם הראשונה בה הוא נשפט ונכלא בגין השתייכותו לארגון הטרור הרצחני וגורמים בימין תוקפים את עונש המאסר המגוחך אותו קיבל א-סעדי.

כזכור, לפני כשנה, כוחות צה"ל בשיתוף מודיעין מדויק אותו סיפק השב"כ, הצליחו לעצור את א-סעדי בג'נין. מעצרו גרם להסלמה בדרום, הסלמה שהפכה למבצע 'עלות השחר' שנמשך מספר ימים בהם נורו אלפי רקטות לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר