עימותים עם מחבלים

חילופי אש כבדים בשכם; הימ"מ ושב"כ כיתרו בית עם מבוקשים; תשעה מהם נהרגו

מעט לאחר השעה 10:00 בבוקר פשטו הכוחות המיוחדים של צה"ל, הימ"מ והשב"כ על העיר שכם, שם הם מכתרים בית ובו שני מבוקשים מהחולייה שהרגה את עידו ברוך ז"ל | במקום מתנהלים חילופי אש כבדים וברחובות הסמוכים ישנם עימותים נרחבים עם פלסטינים | תשעה מחבלים נהרגו ועד כה דווח על 100 פצועים (צבא)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' באדר תשפ"ג | 22.02.23
הפשיטה והעימותים (צילום: לפי סעיף 27א)

פעילות חריגה לאור יום: כוחות צה"ל והימ"מ יחד עם כוח מיוחד של השב"כ פועלים בשעות האחרונות (רביעי) למעצר מבוקשים בעיר שכם, תחת חילופי אש כבדים. המצוד הוא אחר שני מחבלים שהיו חלק מהחולייה שהרגה את עידו ברוך ז"ל והיו מעורבים בפיגועים נוספים. כ-100 פלסטינים נפצעו בעימותים, מחבל אחד שיצא חמוש לעבר הכוחות - נורה ונהרג - ומלבדו נהרגו עוד שמונה מחבלים. לפי גורם בטחוני, "הלחימה נמשכת במקום תחת תנאים מורכבים מאוד".

מעט לאחר השעה 10:00 בבוקר פשטו הכוחות המיוחדים על העיר שכם, שם החלו לכתר בית - בלב העיר. הכוחות, מבקשים לעצור את שני מבוקשים השוהים בתוך הבית, ובאזור מתנהלים חילופי אש כבדים בין מחבלים חמושים לכוחות הימ"מ. הפלסטינים מדווחים על עשרות חמושים שנמצאים על גגות הבתים ומבצעים ירי ללא הפסקה לעבר הכוחות.

במסגרת נוהל "סיר לחץ" שמפעילים הכוחות, נורה טיל מטאדור על הבית, ועשן נראה עולה מאזור העיר העתיקה בו נמצא הבית. 2 המחבלים שבדירה לא נכנעים, והכוחות מבצעים ירי מסיבי לעבר הבית שם הם מתבצרים.

אחד המבוקשים

אחד המבוקשים שמתבצר בבית הוא חוסאם אסלים, המזוהה עם ארגון "גוב האריות". הוא העלה פוסט לפייסבוק בו כתב כי נמצא עם אחיו בבית. הוא הודיע שלא יסגיר את עצמו. "אני לא מסגיר את עצמי. אני ואחי ג'ניידי במצור. מבקש לא לעזוב את הנשק".

הפשיטה על המקום, שנעשית בצעד חריג לאור יום, נעשתה בעקבות מידע שהביא השב"כ על מקום הימצאם של שני המבוקשים. בכל הרחובות הסמוכים לדירה שמכותרת על-ידי הכוחות, ישנם עשרות פלסטינים שמתעמתים עם כוחות הביטחון.

לפי הפלסטינים, עד כה ישנם 36 נפגעים בחילופי האש, שבעה מהם במצב קשה ואחד נהרג.

דובר צה"ל מסר כי "כוחות הביטחון פועלים כעת בעיר שכם. פרטים נוספים בהמשך".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר