10 מחבלים נהרגו

מ'ידיעת הזהב' ועד לחיסול המבוקשים: שלב אחר שלב, כך פעלו הכוחות בשכם

אחרי מבצע מורכב בשכם הצליחו הכוחות לעזוב את הקסבה במבצע מוצלח כשחיסלו עשרה מחבלים, בהם שלושה מבוקשים • שלב אחר שלב: מהרגע על ידיעת הזהב, התיעוד הפלסטיני ועד לחסול המחבלים (חדשות ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תיעוד מהאירועים בשכם היום (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

שעות אחרי חיסולם של עשרה מחבלים, בהם שלושה מבוקשים שעל פי החשד התכוונו לבצע פיגוע ירי, 'כיכר' עם שלבי החיסול - מהרגע של 'ידיעת הזהב' ועד לעזיבת הכוחות עם שני פצועים באורח קל.

"ידיעת הזהב" על מיקום שלושת המבוקשים חוסאם אסלים, מחמד א פתאח ווליד דחיל התקבלה בשב״כ בשעות הבוקר (רביעי) המוקדמות.

המידע שהביא השב״כ הצביע על דירת מסתור בלב הקסבה של שכם. המידע התקבל בחפ"ק של השב"כ שם ריכזו מאמץ במצוד אחר המחבלים.

מאוחר יותר, כששעות הבוקר עדיין מוקדמות יחסית, נערכו לוחמי הימ"מ וצה"ל לכניסה לדירת המסתור, כשעל פי המידע שהגיע לשב"כ, המחבלים בחרו בדירה הזאת לפגישה כי הגעת כוחות ישראלים מאוד מורכבת.

10:00 בבוקר: כוחות הימ"מ וכוחות של היחידה המבצעית של השב״כ נכנסים ללב שכם ומתחילים לכתר את הדירה בה מסתתרים המחבלים.

אחרי כיתור הבית, למעלה ממאה לוחמים של סיירת גולני נכנסים לשכם ויוצרים מעגל אבטחה רחב יותר סביב הדירה כדי למנוע מחמושים פלסטינים להגיע לדירה. הפעילות החריגה יוצא לדרך באור יום בזמן שהשווקים בשכם הומי אדם והרחובות עמוסים בבני אדם.

10:30 בבוקר: אחד מהמבוקשים מנסה להימלט מהדירה ומחוסל על ידי הכוחות. בזמן ניסיון ההימלטות הכושל, שני המבוקשים האחרים מתחילים לבצע ירי לעבר הכוחות שמכתרים את הבית.

הכוחות כורזים למבוקשים להסגיר עצמם, אבל הם מסרבים. אחד מהם מעלה פוסט לרשת 'פייסבוק', וקרא למחבלים נוספים בשכם להגיע לקסבה ולסייע בלחימה נגד כוחות הביטחון.

11:30 לפני הצהריים: הכוחות מבצעים ירי של טיל לעבר הבית, זאת בזמן שהמבוקשים בבית מפיצים הודעה קולית לחמושים בשכם שאם הם מחוסלים הצוואה שלהם זה להמשיך לבצע פיגועים נגד ישראל.

12:00 בצהריים: דירת המסתור קורסת בעקבות כמות הירי ובעקבות כך המבוקשים מחוסלים., הכוחות במקום נכנסים לדירה, לוקחים את הנשקים של המחבלים, אוספים ראיות ומתכוננים ליציאה. רק לאחר שנסגר המעגל ואומת שאכן מדובר בשלושת המבוקשים החל מבצע היציאה משכם.

13:00: שלוש שעות אל תוך המבצע, כלל הכוחות יוצאים משכם בזמן ששם מאות פלסטינים מנסים לפגוע בכוחות בזמן היציאה.

שעות הערב: הפלסטינים מפרסמים סרטון כשלטענתם מדובר במסתערבים שמעבירים נשקים בתוך שטחיםי מגולגלים.

(לפי 27א)

גורם בטחוני בכיר אומר היום אחרי הפעילות כי הלוחמים נלחמו בטווח של מטרים בודדים מהמחבלים בדירה ואלו שניסו להגיע אליה, זה היה שדה קרב, אבל המסר הוא: "אין ערי מקלט ביהודה ושומרון".

עוד מוסיף הגורם, כי "במהלך הפעולה ניסו חוליות חמושות רכובות על גבי אופנועים וכלי רכב לבצע ירי לעבר הכוחות".

כאמור, אחד המחבלים שחוסלו הוא ווליד דחיל, מחבל שהיה חלק מהסכם המבוקשים, הפר אותו וחזר לפעילות טרור. לפני מספר ימים כוחות הביטחון קראו למנגנוני הביטחון הפלסטיניים לעצור אותו שוב, אך הדבר לא בוצע.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר