טרור הילדים

כתב אישום: כך רצח המחבל בן ה-13 את לוחם המג"ב באוטובוס בירושלים

משטרת ישראל השלימה את חקירת פיגוע הדקירה במעבר מחנה הפליטים שועאפט בירושלים, שבו נפל לוחם מג״ב רס״ל אסיל סואעד ז״ל. כתב אישום הוגש כנגד המחבל הקטין (חדשות משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מחקירת המחבל במשטרה עולה כי התכוון לרצוח חייל או שוטר. בתום חקירה של היחידה המרכזית במחוז ירושלים, צפויה הפרקליטות להגיש היום כתב אישום נגד המחבל בן ה-13 תושב מ.פ שועפאט בגין רצח ממניע טרור

בתאריך 13.2 בשעות הערב במהלך בידוק בטחוני שגרתי באוטובוס שהגיע למעבר מ.פ שועפאט ע״י לוחם מג״ב אסיל סואעד ז״ל ומאבטח אזרחי שהיה עמו, מחבל שלף לפתע סכין התנפל וביצע פיגוע דקירה כשדקר את הלוחם בראשו.

בתגובה המאבטח האזרחי שהיה עם הלוחם בתוך האוטובוס ביצע ירי לעבר המחבל במטרה לנטרלו, ירי שפגע גם ברגליו של הלוחם. המחבל נעצר, ובעקבות הפיגוע הלוחם נפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי באורח אנוש. בהמשך נקבע מותו של לוחם מג״ב אסיל סואעד ז״ל.

כוחות גדולים של מחוז ירושלים ומשמר הגבול הגיעו לזירה וסגרו את המעבר לתנועה. לאחר הפיגוע התקיימה הערכת מצב בזירת הפיגוע בראשות מפקד מחוז ירושלים ומפקד מג״ב, ובוצעה פעילות מבצעית מוגברת בתוך מ.פ שועפאט, במסגרתה נעצרו בני משפחתו של המחבל.

המחבל, בן 13 תושב מ.פ שועאפט, נעצר לחקירה שהטיל ממ״ז ירושלים על היחידה המרכזית במחוז ירושלים. מעצרו של המחבל הוארך מעת לעת במסגרת חקירת פיגוע הדקירה.

מהחקירה בימ״ר ירושלים עולה כי המחבל פעל לבדו ולא שיתף איש בתכניתו. נטל סכין והסתיר אותה מתחת למכנסיו, ובשעות הערב עלה על אוטובוס לכיוון ירושלים במטרה לרצוח שוטר או חייל. בעת הבידוק הבטחוני שבוצע באוטובוס במעבר מ.פ שועאפט ביצע את פיגוע הדקירה.

עם סיום החקירה במחוז ירושלים וביצוע כל פעולות החקירה הנדרשות ע״י חוקרי ימ״ר ירושלים, הועבר תיק החקירה לפרקליטות מחוז ירושלים, והיום הוגש מוגש בבימ״ש כתב אישום נגד המחבל בגין ביצוע עבירה של רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור ותכנון ושקילה.

בהתאם לחוק לא ניתן לשלוח קטין מתחת לגיל 14 למעצר או למאסר, בהתאם לכך בית המשפט מורה במקרים אלה על השמתו של הנאשם הקטין במעון נעול ייעודי. המדובר במסגרת המחמירה ביותר שניתן להורות עליה בנסיבות אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר