שנה למלחמה

הרב ליהודי אוקראינה: גם סטלין מת בפורים; מתפללים לנס

רבה הראשי של אוקראינה וקייב, הרב יעקב בלייך, שיגר מסר מצולם ליהודי המדינה, בו קרא להם להתפלל לסיום המלחמה ולבוא השלום - במיוחד לקראת חג הפורים (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הרב יעקב בלייך, רבה הראשי של אוקראינה, במסר מיוחד ליהודי המדינה במלאות שנה לפרוץ המלחמה, עם הפלישה הרוסית למדינה. הוא התייחס גם לחג הפורים הקרב ובא.

"עלינו להתפלל כעת לאלוקים לסיום המלחמה, שאנשים יחזרו לבתיהם, ושיהיה שלום לכולם. לאוקראינה מעולם לא היו טענות נגד רוסיה, אנחנו לא מעוניינים במה שנעשה ברוסיה. אנחנו צריכים שאוקראינה תהיה בסדר".

הרב בלייך, שסייע לרבים מיהודי המדינה לברוח מאזורי הקרבות, אומר כי כעת מתחילים מחדש לבנות את העתיד באוקראינה. "כעת אנו בונים עתיד באוקראינה שיהיה לכולנו, לילדינו ולמען הדורות הבאים: חיים נורמליים, עם דמוקרטיה נורמלית".

לדברי הרב בלייך, בקהילה היהודית של אוקראינה היו יותר מ-360,000 איש לפני המלחמה, אך כעת כמעט מחציתם עזבו את המדינה. ומי שנשאר סובלים מחוסר במצרכים בסיסיים: אור, חום ובמקומות מסוימים גם מים.

"יש הרבה אנשים, יותר מ-15 אלף שעזבו את אוקראינה והגיעו לישראל. אנחנו יודעים שיש גם הרבה בגרמניה, הונגריה, שוויץ ואמריקה. ואנחנו מבינים שהאנשים האלה רוצים לחזור לאוקראינה. אנחנו לא יודעים מתי זה יהיה", אמר.

הרב הראשי של אוקראינה וקייב הזכיר גם שכרגע יהודים בכל העולם מתכוננים לאחד החגים היהודיים המרכזיים - פורים. כפי שציין הרב בלייך, החג הזה הוא מסר לכולם, אשר הטוב תמיד מנצח את הכוונות העוינות.

הוא הזכיר כי "ב-1953 נפטר סטלין בפורים. לכן אנחנו מתפללים שה' יעשה נס, שיהיה שלום, שהמלחמה תישאר בעבר, שיהיה שלום ושנוכל לחיות את חיינו בשלום, שאוקראינה תנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר