מה קורה בחריש?

מצוקת המוסדות בחריש: תלמידות בקרוונים ופעוטות בדירות

טענות קשות בחריש: בנות לומדות בקרוונים, ארבע תלמודי תורה בבניין אחד וגני ילדים בדירות • הובטח להם בניין אך הקבלן פשט רגל • העייריה:"עושים הכל לסיים את הבניה בהקדם" (חרדי)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
מבנה התלמוד תורה מבחוץ (צילום: דוברות חריש)

מזה כשלוש שנים שילדות במוסד "בית יעקב" בעיר חריש, עם למעלה מ-250 בנות, לומדות בקרוונים. אומנם הובטח להם מבנה אך הוא עומד ריק זאת לאחר שהקבלן פשט רגל והבנייה במקום איננה מתקדמת.

לטענת קבוצת הורים ישנם מספר בעיות העומדות על הפרק. הן בית הספר שנמצא, כאמור, שנים בקרוונים, הן בתלמוד תורה ובגני הילדים.

בשיחה לכיכר השבת טוענים ההורים: "בזמן הזה שאנחנו לא קיבלנו מבנים, נבנו מבנים לאחרים והכניסו בתי ספר המונים שליש מהכמות של הילדים שיש לנו.

"כרגע יש לפחות מבנה אחד בנוי שעומד ריק ועוד שניים שבשלבי סיום ועדיין הם משאירים את הבנות בקרוונים לא בטיחותיים בסבל בצפיפות בתת תנאים.

"בעירייה טענו בפנינו שהקבלן פשט את הרגל וכבר כמה חודשים מבטיחים שחזרו לבנות שם ועד היום אימהות שגרות ממול אמרו שאף אחד לא דרך שם ואין שום בניה", טוענת אחת האימות.

בנוסף, תלמידי תלמוד תורה חזון שמעון, חניכי הישיבות ואיגוד לומדי התורה נמצאים במבנה אחד ביחד עם תלמוד תורה רביעי השייך למגזר הדתי לאומי. לטענת ההורים מדובר בצפיפות גדולה עם מעל חמש מאות ילדים במבנה אחד צפוף.

גם לגבי גני ילדים יש להורים טענות על העירייה: "ישנם מאה וחמישים ילדי גנים כאשר חלקם בבתים צפופים ללא חצר וחלקם באותו מבנה של התלמוד תורה כאשר במקום יש כבר הרבה מאוד תלמידים", טוענת אחת האימות בשיחה לכיכר השבת.

"היה מכרז על ארבעה מבנים ומשומה המועצה החליטה לתת לעמותת חזון שמעון, שכאמור היא עם מאה וחמישים ילדים מבנה אחד בלבד. המעניין הוא שיש אדם שעה רישום לגנים שלו ובקושי שנרשמו אליו ילדים ובכל זאת הוא זכה במכרז וקיבל בניין.

"ההצעה שהורי הגנים ועמותת חזון שמעון קיבלו מראש העיר היא שעלינו להעביר את הילדים לממ"ח או למבנה הריק שאנחנו קיבלנו. אנחנו חסרי הונים". מסכמת האימא.

מעיריית חריש נמסר לכיכר השבת: עיריית חריש בונה כעת לחינוך החרדי שני בתי ספר בני 16 כיתות כל אחד, וכן 8 כיתות נוספות לחינוך העל-יסודי החרדי, וזאת בנוסף לשני בתי הספר הקיימים (18 כיתות ו-16 כיתות) ולבית ספר בית יעקב.

בעניין חזון שמעון: העירייה שיכנה את בית ספר חזון שמעון באחד המבנים המרשימים ביותר שנבנו בעיר. מדובר במבנה חדש וחדשני בן 3 קומות, שנפתח לראשונה רק לפני שנתיים. מדובר במבנה יוצא דופן, גם בסטנדרטים המקובלים בחינוך הרגיל וגם בסטנדרטים המקובלים בחינוך החרדי. יש במבנה תנאים אופטימליים ללמידה. במבנה 18 כיתות והוא נועד יכול לאכלס יותר מ-600 תלמידים, ולכן לצידו של "חזון שמעון" שוכנים במבנה גם תלמודי תורה. יודגש שמדובר במתחמים נפרדים בתוך המבנה ובשעות הפסקה שונות.

בעניין בית יעקב: בית יעקב פועל בחריש תחת מסגרת מוכש"ר כבר מספר שנים, ולומדות בו בנות מכלל הזרמים. העירייה קידמה הליכי בינוי גדולים להקמת מבנה הקבע של בית יעקב. לצערנו, חברת הבנייה נקלעה לקשיים והליך הבינוי של המבנה הזה – כמו של כמה מבני חינוך נוספים בחריש - נקלע לעיכובים משמעותיים. העירייה עושה כל מה שניתן כדי לסיים את בניית בית הספר בהקדם האפשרי. בינתיים קיבל בית הספר השנה כיתות נוספות במתחם הזמני שבו הוא שוכן כדי לתת מענה לצרכים.

גני ילדים - עיריית חריש נותנת מענה חינוכי לכל ילדי העיר במסגרת מערך גני ילדים רחב ומגוון. עם זאת, יש מי שבחר לשלוח את ילדיו לגנים פרטיים שלא נמצאים במסגרת מערכת החינוך העירייה. על מנת לתת מענה, יצאה העירייה במכרז להפעלת גנים בזרם החינוך "מוכר שאינו רשמי" (מוכש"ר). במכרז זכו ארבעה מפעילים שיפעלו במבנים של העירייה במסגרת מערכת החינוך העירונית.

המחיצות בין תלמודי התורה בתוך הבניין (צילום: באדיבות המצלם)
המחיצות בין תלמודי התורה בתוך הבניין (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר