בזמן "פסגת השלום"

פיגוע טרור מחריד: מחבל רצח ביריות שני אחים שנסעו ברכבם בשומרון ונמלט; מרדף מתנהל

שני אחים צעירים יהודים נרצחו באזור היישוב חווארה שבשומרון, לאחר שנורו מטווח קרוב מאוד בעת שישבו ברכבם • המחבל נמלט ומצוד מתנהל אחריו • החובש תיאר: "ראינו את הפצועים שוכבים ליד הרכב כשהם מחוסרי הכרה" • ראש המועצה דגן: "עזות המצח של הטרור מוכיחה שאין הרתעה" (אקטואליה ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת האירוע (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

הטרור שוב מרים את ראשו: מחבל פתח היום (ראשון), בשעת צהרים מוקדמת, בירי לעבר רכב ישראלי שנסע באזור חוארה בשומרון, ורצח שני יהודים צעירים שישבו בתוכו. השם יקום דמם. הפיגוע מתקיים בזמן שבירדן התכנסו נציגים פלסטינים וישראלים ל"פסגת שלום ביטחונית".

כוחות הביטחון וההצלה הגיעו לזירת הפיגוע בתוך זמן קצר וביצעו החייאה על שני הפצועים, ובהמשך פינו אותם אל בית החולים בלינסון בפתח תקווה כשמצבם מוגדר אנוש. כעבור זמן קצר נקבע מותם. היורה נמלט ומצוד נרחב מתנהל אחריו. בעקבות המרדף נחסמו לתנועה כל הצמתים באזור הירי.

גורם ביטחוני העריך כי המחבל ככל הנראה השתמש בנשק מסוג M16, וירה מטווח קצר מאוד לעבר הנרצחים כדורים רבים.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר כשהוא בדרכו לזירה: "מדובר לצערנו, באירוע קשה מאוד, הממשלה חייבת לשנות את הפרדיגמה ולעבור ממגננה להתקפה, לא יכול להיות שבצהרי היום מרשים לעצמם מחבלים לירות באזרחים תמימים, עזות המצח של הטרור מוכיחה שאין הרתעה.

"יש לשנות את הוראות הפתיחה באש, להחזיר את המחסומים, ולפגוע באופן יזום בתשתית הטרור של הרשות הפלסטינית. עם ישראל ותושבי השומרון חזקים, לא נשבר אל מול הטרור הרצחני של הרשות הפלסטינית".

יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן התייחס לפיגוע והאשים את אבו מאזן: "פיגוע ירי קשה בשומרון והכל בגלל הסתה ברורה מצידו של אבו-מאזן. אותו אבו מאזן שעם שליחיו היום נפגש הנגבי בהוראתו של נתניהו. נתניהו לא לומד מטעויות עבר ומשדר חולשה לאויבים שלנו ומי שנאלץ לשלם את המחיר הם אזרחי מדינת ישראל. משתתף בצערם העמוק של המשפחות. יהי זכרם של הנרצחים ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר