"מנגישים לציבור"

שנה לפטירת מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל: כך הוא יונצח ב'ספרייה הלאומית'

בעוד פחות משבועיים ימלאו 12 חודשים לפטירת מרן שר התורה, ובספרייה הלאומית בירושלים, פתחו בפרויקט הנצחה גדול ומרגש | השלב הראשון, של סריקת חמשת כרכי התלמוד הירושלמי שבהם למד הרב מידי יום כבר נעשה | כל הפרטים (חדשות חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
משפחת קנייבסקי בספרייה הלאומית (צילום: הספרייה הלאומית)

בפורים הקרוב - ט"ו באדר ימלאו 12 חודשים לפטירתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, ובספרייה הלאומית פתחו בפרוייקט צילום וסריקת ספריו של מרן זצוק"ל.

הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם משפחתו של מרן שר התורה, השוקדת על הוצאת כתביו והנגשתם לציבור הרחב, יועברו ספריו לספרייה הלאומית והם ייסרקו לאתר כתיב של הספרייה.

בשלב הראשון נסרקו והונגשו חמשת כרכי התלמוד הירושלמי שבהם למד הרב קנייבסקי מידי יום, ושעל גיליונות כל אחד מהכרכים ישנן הערות רבות בכתב ידו.

לפני כמה ימים הגיעה משפחת הרב, לסיור מיוחד ומרגש מאוד בו הם נחשפו לכמה מאוצרות העם היהודי השמורים בספרייה, ובהם: כתב ידו המקורי של הרמב"ם, כתר דמשק, תלמוד בבלי עם הגהות הב"ח, שערי דורא עם הגהות הרמ"א, מכתב של החתם סופר ועוד.

הרב דוד קנייבסקי נכדו של הרב זצ"ל אמר בביקור "פרויקט סריקת התלמוד ירושלמי והנגשתו לציבור והתגובות הנלהבות שקיבלנו אחר כך מלומדים וחוקרים רבים שנחשפו לכך דרך הספרייה, הוכיח כי שיתוף הפעולה עם הספרייה הלאומית היה הצעד הנכון לפרסם את תורת הרב ומפעלו".

יו"ר דירקטוריון הספרייה, סלי מרידור, אמר למשלחת כי הספרייה שמחה וגאה לשתף פעולה עם משפחתו של הרב קנייבסקי וכי הוא מקווה שבקרוב יעלו לאתר הספרייה עוד ספרי קודש עם הערותיו של הרב. "הספרייה הלאומית של מדינת ישראל והעם היהודי מחויבת לאסוף, לשמור ולהנגיש את כתבי היד, הספרים והאוספים המשקפים את העושר התרבותי והמגוון של המורשת היהודית והלאומית מישראל ומכל רחבי התפוצות. כתביו של הרב קנייבסקי יהוו נדבך משמעותי מאוד במגוון התרבותי והרוחני הרחב של אוצרות העם היהודי השמורים בספרייה", אמר מרידור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר