פלסטיני אחד נהרג

ההתפרעויות בחווארה: נתניהו והרצוג מבקשים; "לא לקחת את החוק לידיים"

לאחר הרצח הנורא מוקדם יותר היום בחווארה בו נהרגו שני האחים, החלו התפרעויות במקום וגדוד שלם נכנס להשתלט על המהומות | נתניהו הוציא סרטון, בו הוא ביקש לא לקחת את החוק לידיים | צפו (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נתניהו בשעה זו (צילום: דוברות)

שעות לאחר הרצח הנורא של שני האחים הלל ויגל יניב הי"ד, החלו מהומות בחווארה, כאשר ערבים יידו אבנים ומתנחלים ניסו לבצע מעשה נקם, גדוד שלם של צבא נכנס למקום בניסיון להרגיע את הרוחות, וגם ראש הממשלה נתניהו, יצא בסרטון בו הוא קרא לא לקחת את החוק לידיים.

על פי דיווחים פלסטינים, יש הרוג אחד ועוד עשרות פצועים כתוצאה ממעשי האלימות, חבר הכנסת אחמד טיבי כתב: "ליל הבדולח בחווארה".

נתניהו פתח ואמר: "קרה היום אסון נורא, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת יניב, שאיבדה את שני בניה היקרים, השם יקום דמם".

"בשעה זו צה"ל וכוחות הביטחון נמצאים כעת במרדף אחר הרוצח, הם ילכדו אותו ואנחנו נבוא איתו חשבון. אני מבקש, שלמרות הדם החם והרוחות לוהטות, אל תיקחו את החוק לידיים".

"אני רוצה להזכיר שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים, אני מבקש מכם, לתת לצה"ל לעשות את העבודה ולא לקחת את החוק לידיים - וביחד ננצח את הטרור", אמר ראש הממשלה נתניהו.

הנשיא יצחק הרצוג אמר הערב: "נטילת החוק בידיים, פרעות ואלימות כלפי חפים מפשע - אינם דרכנו ואני מגנה זאת בתוקף. עלינו לאפשר לצה״ל, למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון ללכוד את המחבל הנתעב ולהשיב את הסדר על כנו לאלתר".

לפי דיווחים פלסטינים, מעל ל-100 נפצעו בהם לפחות אחד באורח קשה כתוצאה מהעימותים שהתפתחו בין פלסטינים ליהודים בחווארה, סמוך לזירת הפיגוע שהתרחש מוקדם יותר היום. הפלסטינים מדווחים כי עשרות בתים, חנויות וכלי רכב הועלו באש.

בתוך כך מדווחים הפלסטינים כי אמבולנסים של 'הסהר האדום' הותקפו באבנים בכביש 60 בחווארה, טרם ידוע אם מדובר באבנים שהושלכו על ידי פלסטינים מקומיים או כתוצאה מאבנים שהושלכו על ידי יהודים שניסו להתגונן לאחר שהותקפו באיזור.

יו"ש בוערת: מוקדם יותר הערב, הניחו פלסטינים צמיגים בוערים בכביש המוביל בין בין היישוב עינב ליישוב אבני חפץ שבשומרון, דרומית לטול כרם. הפלסטינים מדווחים גם על הצתת מבנים בחווארה, לטענתם, על ידי מתיישבים שבאו לנקום את הפיגוע הרצחני.

בתוך כך מדווחים הפלסטינים על שריפה חריגה ביישוב חווארה. לפי הדיווחים הראשוניים, מדובר במחסן רכבים שהתלקח כתוצאה מהעימותים האלימים והחריגים בשעה האחרונה סמוך לזירת הפיגוע מוקדם יותר בשעות הצהריים, בו קיפחו את חייהם שני האחים למשפחת יניב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר