יגיעו לפשרה?

הנשיא עדכן מההדברות והתייחס לאירועי הטרור: "הלב של העם נקרע"

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפיגועים ואמר כי "החב שלנו נקרע" | מאוחר יותר התייחס לניסיון הפשרה שמנסה להוביל ברפרומת לוין (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(וידאו: דותן גואטה, מקליט: אורי בוזגלו)

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפיגוע אתמול (ראשון) בו נרצחו האחים יניב ואמר: "הלב של כולנו, של כל העם בישראל, נקרע בכאב נורא, כששניים מטובי בנינו הטהורים, מלח הארץ – נרצחו בדם קר בידי מחבל נתעב, רק בשל היותם יהודים. רק בשל היותם ישראלים.

שמעתי את ההספדים וליבי נקרע. הלל ויגל יניב זכרם לברכה, בנים למשפחה מופלאה, אוהבת העם והאדם, אור גנוז של ממש – עלו בסערה השמיימה והותירו אותנו חסרים ודואבים. מאז הרצח המזעזע, כוחות הביטחון שלנו פועלים במרץ, בנחישות ובמקצועיות חדורת שליחות, ללכוד את המחבל ואת כלל האחראים לפיגוע."

עוד אמר: "אנחנו מחזקים את ידיהם. רוצחים נפשעים צריכים לתת את הדין על מעשיהם, וכך יהיה! מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואנו גאים בכך. עקרונותינו ויסודותינו כעם וכמדינה מנוגדים באופן מוחלט לכל תקיפה של חפים מפשע. אני מגנה בתוקף את הפרעות האכזריות והאלימות שננקטו כנגד תושבי הכפר חווארה בליל אמש. זו לא דרכנו. זוהי אלימות נפשעת נגד חפים מפשע. היא פוגעת במדינת ישראל, היא פוגעת בנו; היא פוגעת בהתיישבות; היא פוגעת בכוחות הביטחון שעסוקים במרדף אחר האחראים לפיגוע. ובעיקר פוגעת בנו כחברה מוסרית וכמדינה שומרת חוק.

אנחנו בימים לא פשוטים לעם ישראל. אני מבקש וקורא מכאן - לציבור כולו ולמנהיגיו- נהגו באחריות. שמרו על החוק, ואפשרו לכוחות הביטחון לעשות עבודתם."

לסיום אמר: "הטרור לא יכניע אותנו. האלימות והשנאה לא יכניעו אותנו. אמונתנו בצדקת דרכנו, האיפוק, החוסן הלאומי שלנו, כוחן של המשפחות השכולות והגיבוי לצה״ל וכוחות הביטחון – הם שיישארו מקור כוחנו, מעל לכל מחלוקת, וכנגד כל אויב.״

מאוחר יותר פרסמה לשכת הנשיא הודעה בנוגע למגעים לפשרה במערכת המשפט בה נכתב כי ,בהמשך לנסיונות ההידברות שמוביל נשיא המדינה יצחק הרצוג בשבועות האחרונים, ממשיך הנשיא במאמציו הרבים להביא להסכמה רחבה ככל הניתן בנוגע לרפורמה במערכת המשפט.

הערב, נפגש הנשיא לדיון מעמיק עם נציגים ממכוני מחקר ומשפטנים העוסקים בנושא. בדיון השתתפו: המכון הישראלי לדמוקרטיה, מכון תכלית, פורום קהלת, המכון למדיניות העם היהודי, מכון רובינשטיין למשברים חוקתיים ופורום המרצות והמרצים למשפטים."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר