פגישה בברלין

שר החוץ לשרת החוץ הגרמנית: זו הדרך להילחם באיראן

שר החוץ אלי כהן נועד עם שרת החוץ של גרמניה, ואמר כי "הדרך להילחם באיום האיראני על המזרח התיכון ועל אירופה היא באמצעות איום צבאי אמין והחזרת הסנקציות הכבדות שקדמו להסכם הגרעין" (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: רותי צונץ)

שר החוץ אלי כהן נפגש היום (שלישי) עם שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק (Annalena Baerbock), במשרד החוץ בברלין.

בפגישה, דנו השרים ביחסים בין המדינות, כמו גם במלחמה באוקראינה ובמאבק המשותף בגרעין האיראני.

(צילום: רותי צונץ)

לאחר הפגישה, קיימו השרים מסיבת עיתונאים במהלכה קרא שר החוץ אלי כהן לפעול בצורה מהירה ונחרצת נגד פרויקט הגרעין האיראני, באמצעות סנקציות דיפלומטיות וכלכליות והצבת איום צבאי אמין על השולחן.

שר החוץ אלי כהן: "התשובה המיידית להעשרת האורניום באיראן צריכה להיות החזרת הסנקציות הקשות על איראן כפי שהיו לפני החתימה על הסכם הגרעין. בנוסף, ביקשתי משרת החוץ של גרמניה להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור בגרמניה, כמו גם באיחוד האירופאי. מצאתי אצל שרת החוץ אוזן קשבת לרבות מהנקודות שהעלנו".

לאחר מכן שר החוץ אלי כהן ביקר באנדרטת השואה ובמוזיאון היהודי במקום, שם נשא הצהרה מיוחדת: "אני עומד כאן היום ביראת כבוד, חיל ורעדה כנציגה הרשמי של מדינת ישראל, הבית הלאומי של עם ישראל, שהוקם לפני כמעט 75 שנים.

(צילום: רותי צונץ)
(צילום: רותי צונץ)

"עם ישראל קם מאפר ואבק, אחרי הטראומה הקשה ביותר שחווה עמנו בהיסטוריה שלו. לא נשכח ולא נסלח לצורר הנאצי ולשותפיו, מי שהובילו את העולם לכאוס ולכאב חסר תקדים, אובדן חיים של מיליוני בני אדם ובהם שישה מיליון מבני עמנו.

"לצערי, היום אנחנו עדים להתגברות שנאת יהודים ברחבי העולם. האנטישמיות שוב מרימה את ראשה המכוער. יש לה פנים רבות, זאת האידיאולוגית-פוליטית על בסיס תורת הגזע הידועה לשמצה, אבל קיימת גם כזאת המודרנית, כאילו 'אינטלקטואלית'.

(צילום: רותי צונץ)
(צילום: רותי צונץ)

"היא מתפשטת בתרבות, באקדמיה, תחת כסות של התנגדות פוליטית, לכאורה לגיטימית, אך היא בעצם דרך אחרת לייחד לרעה את העם היהודי, גם במדינת הלאום היחידה שלו, מדינת ישראל.

"אנחנו נילחם בכל גילויי האנטישמיות, בעזרת כוחנו שלנו ויחד עם בני בריתנו ברחבי העולם, זוהי הבטחתי כשר החוץ של מדינת ישראל וכשאנחנו עומדים במקום הקדוש הזה, המנציח את בני עמנו, כאן בגרמניה. לעולם לא עוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר