הרפורמה המשפטית

התנאי של 'המחנה הממלכתי' למו"מ: דרעי לא יכהן כשר

בזמן שחברי כנסת מ'הליכוד' ו'המחנה הממלכתי' חתמו על קריאה לנהל הידברות בין הממשלה לקואליציה על רפורמת המשפט אך מתברר שדרישה אחת מרכזית לא תאפשר כל הידברות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וגנץ (צילום: הדס פרוש/Flash90)

בכירים ב'מחנה הממלכתי' דורשים כתנאי להידברות עם הקואליציה על רפורמת המשפט ש'חוק דרעי 2' לא יאושר בכנסת ובכך למנוע את חזרתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לשולחן הממשלה.

לדברי ח"כ ב'כחול לבן', בשיחה עם 'כיכר השבת', הבהרנו לכל גורם ששוחח איתנו, כולל לנשיא המדינה, כי לא נאפשר לחוק דרעי שעוקף את החלטת בג"צ לעבור. לא נוכל לתת יד לחוק שהולך על הראש של בג"צ, עשרה שופטי בג"צ קבעו שדרעי לא יכול לכהן כשר וכך יהיה כל עוד אנחנו חלק מהמשחק".

יצוין כי חוק דרעי 2 קובע שסוגיית כהונת שרים בממשלה תוכרע על ידי הממשלה שהיא תקבע את התנאים הנדרשים. ובג"ץ לא יהיה מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם, מכל עילה שהיא, למעט עניין תנאי הכשירות שקבע המכונן.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הזהירה כי חוק דרעי עלול להיפסל בבג"צ שכן לדבריה הוא "עלול להיות בעל השלכות רחבות וקשות".

בחוות הדעת שלה כתבה היועצת המשפטית: "נראה כי גם במקרה זה מדובר בתיקון פרסונלי מובהק העומד ביסוד התיקון שבפנינו זהו ניסיון נוסף של שינוי הכללים כדי להכשיר את כהונת חבר הכנסת דרעי לשר בממשלה".

כזכור, בריאיון בואלפן 'כיכר השבת', הסביר גנץ את התנגדותו לרפורמה: "לא מוכנים לפוליטיזציה של מערכת המשפט, אמרנו שצריכים חוק יסוד החקיקה שיקיף את כל הנושאים בצורה המסודרת, רוצים שיהיה שירות לאזרח מה שלא קיים היום ולא מוכנים שתהיה תוכנית המשך".

גנץ הזהיר: "אני רואה את הנזק, אני אומר לכם שמילארדים של שקלים כבר עוזבים את המדינה, מילארדים של שקלים לא ייכנסו. מי שייפגע כתוצאה מהמשבר הכלכלי הזה - מעל הכל אלו השכבות החלשות, צריך פשוט לעצור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר