התרעות הופעלו בעיר החרדית

דרמה בביתר עילית: תיק נפץ נוטרל באוטובוס, חשש מחדירת מחבל לעיר • עדכונים שוטפים

אסון גדול נמנע בחסדי שמים: בעיר החרדית ביתר עילית נשמעו הערב התרעות שבהן נקראו התושבים להיכנס לבתיהם מחשש לחדירת מחבלים • באוטובוס בעיר אותר תיק ובו מטען חבלה שנוטרל • המחבל ככל הנראה הצליח להפעיל אותו מרחוק, אך בשל תקלה טכנית ובחסדי שמים הוא לא התפוצץ (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ביתר עילית, הערב (צילום: לפי סעיף 27א)

נס גדול בעיר החרדית: תושבי ביתר עילית נקראו הערב (חמישי) להיכנס לבתיהם ולסגור את החלונות בבית, בעקבות חשש לחדירת מחבלים ולמטען חבלה בעיר. אזעקות עולות ויורדות וקריאות להיכנס לבתים נשמעו ברחובות העיר.

ההתרעה הופעלה לאחר שהתקבל בעיר דיווח על חפץ חשוד שהעלה עשן באוטובוס. חבלנים הגיעו למקום במהירות ונטרלו את התיק, שהתברר כמטען חבלה. ההתרעה הופעלה כדי לשלול חדירה של החשוד שהניח את התיק.

ההערכה המסתמנת היא כי מניח המטען הצליח אף להפעיל אותו מרחוק, אולם בשל תקלה טכנית וחסדי שמים גדולים המטען לא התפוצץ וכך אסון גדול נמנע.

ראש העיר מאיר רובינשטיין פנה לתושבי העיר בסרטון מצולם וקרא לכולם להישאר בבתים: "אני פונה מכאן לכלל תושבי העיר, להיכנס חבית לנועל את הדלתות ולומר תהילים. אנחנו עכשיו בחשש שיש כאן מחבל שמסתובב בעיר. זה לא חכמה בעיר. כל מי שמסתובב עכשיו מפריע לכוחות הביטחון".

ראש עיריית ביתר בקריאה לתושבים

כוחות הביטחון פתחו בסריקות ברחבי העיר במטרה לאתר את החשוד כמחבל. השוטרים עברו בית אחר בית בעיר ועצרו את תנועת העוברים ושבים.

דוברות עיריית ביתר עילית מסרה כי ישנו אירוע ביטחוני בעיר וכי "כוחות הביטחון עורכים סריקות אחר חשוד שנכנס לעיר. התושבים מתבקשים להישאר בבתים ולדווח מיידית כל כל אירוע חריג למוקד העירוני או למוקד המשטרה".

פיקוד העורף שיגר אף הוא שני התראות לכניסה לבתים. הנחיות פיקוד העורף עבור תושבי העיר הן - להיכנס מיד למבנה, לנעול את הדלתות ולסגור את החלונות. אין לצאת מהמבנה עד לקבלת הודעה על סיום האירוע. התנועה באזור אסורה וחל איסור להיכנס אליו עד להודעה חדשה.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר