צפו בתיעוד הסריקות

חזרה לשגרה אחרי לילה של חרדה בביתר עילית; התושבים חוששים מגל טרור

אחרי איתור מטען החבלה בתוך האוטובוס ובשל החשש מחדירת מחבלים לתוך העיר, ביצעו במהלך הלילה כוחות גדולים סריקות ברחבי העיר | התושבים הסתגרו בבתיהם, ומספרים ל'כיכר השבת' על החשש שלהם מפני גל טרור, מצד הפלסטינים המסתננים לעיר באמצעות התחבורה הציבורית | תחקיר ראשוני: כך ניסה המחבל לבצע את הפיגוע (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתום לילה של סריקות נרחבות ברחבי העיר, הודיעו הבוקר (שישי) לתושבי ביתר עילית כי האירוע הסתיים, וניתן לחזור לשגרה ב"ה.

במהלך הלילה, הסתגרו התושבים בחשש בבתיהם, בזמן שכוחות גדולים ביצעו סריקות נרחבות ברחבי העיר אחרי המחבל שהסתנן פנימה, והניח מטען חבלה באוטובוס.

אתמול בשעות הערב, על פי החשד מחבל שהגיע עם התחבורה הציבורית מירושלים לעיר, הטמין מטען בין ספסלי האוטבוס וירד בתוך ביתר עילית.

המחבל, שזהותו טרם ידועה למערכת הביטחון נמלט - וניסה להפעיל את המטען מרחוק. בנס עצום, בס"ד, אירעה תקלה והוא לא הצליח להפעיל את המטען, וכך האירוע הסתיים ללא נפגעים.

חבלן משטרתי פירק ונטרל את המטען במקום ושרות הבטחון הכללי (שב"כ) מובילים את החקירה יחד עם המשטרה והצבא.

כוחות מיוחדים של הצבא הוזעקו למקום וסרקו במהלך הלילה את העיר לצד אברכים מתנדבים בכיתת הכוננות של העיר שהדריכו וסיעו לכוחות. עשרות אלפי התושבים התבקשו לא לצאת מבתיהם, אך החשש בעיר הוא שגל הטרור הגיע גם לעיר החרדית הרגועה.

תושבים בעיר סיפרו ל'כיכר השבת' מתוך בתיהם הנצורים, שבחודשים האחרונים יש תופעה חדשה וחריגה במסגרתה מאות פועלים ערבים נוסעים בקווי התחבורה הציבורית מירושלים לביתר בחזור מיום העבודה לצד תושבי העיר.

לדבריהם, בגלל הכפרים השכנים העוינים, תמיד יש חשש אבל אחרי נסיון פיגוע המטען שהסתיים ללא נפגעים, הם "מפחדים לשלוח את הילדים לבד ברחוב ולהסתובב".

במהלך הלילה הכוחות סרקו רחוב רחוב בניין בניין, וגורם בטחוני בכיר סיפר שהגיע דיווח בשמונה וחצי בערב של ליל שישי, על אדם שהניח חפץ חשוד באוטובוס, וההערכה היא כי הוא ירד בתוך העיר, ולכן פתחו בסריקות אחריו, ויתגברו באופן כללי את הכוחות בביתר בימים הקרובים, מחשש לפיגועים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר