הקרב על הרפורמה

הרצוג יציג את 'מתווה העם' • בכיר מאוד בקואליציה: "התאכזבנו"

נשיא המדינה מציג מתווה פשרה סביב הרפורמה המשפטית ובימין חוששים מתוכנו, בכיר מאוד בקואליציה: "התאכזבנו, אין בסיס להסכמות" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ)

נשיא המדינה יצחק הרצוג יציג הערב (רביעי) את "מתווה העם", שנועד להוביל להסכמות סביב הרפורמה במערכת המשפט שמסעירה את המדינה בחודשים האחרונים.

בימין חוששים ממתווה הנשיא, שלא יענה על השינויים שמבקשת הקואליציה לחולל במערכת המשפט. שר התקשורת שלמה קרעי הגיב למתווה הרצוג: "כבוד הנשיא, מתווה העם נקבע לפני ארבעה חודשים בדיוק. אנחנו על זה".

בכיר מאוד בקואליציה מגיב ל'כיכר השבת': "נחשפנו לעיקרי מתווה הנשיא, אין בסיס להסכמות. התאכזבנו. הפגישה עם נתניהו הסתיימה ברגע שהייתה הבנה שלא נצליח להתכנס למתווה קרוב לזה של הנשיא".

בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן אמר היום מר כי ישקול את הצעת יועמ"שית הכנסת עו"ד שגית אפיק להגדלת מספר הח"כים בוועדה לבחירת שופטים.

הדיונים היום בוועדה (דוברות הכנסת)

רוטמן אמר כי "כשמדברים על שפיטות חוקי יסוד, כדי לשקם את אי-האמון שנוצר בין הכנסת לבימ"ש העליון, עוד לפני חו"י חקיקה, צריכים לומר "פוס משחק"- אל תבטל חו"י, ומצד שני נשים על עצמנו מגבלות מסוימות כך שלפחות נוריד את האצבע בעין הכי בולטת של חוקי יסוד"

היועמ"שית לכנסת עו"ד אפיק על הרכב הוועדה לבחירת שופטים אמרה: "אם רוצים לחזק את מעמד הכנסת ויכולתה להשפיע- הכנסת היא לא רק הגורם הקואליציוני שבה. ברגע שבוועדה יש רוב מובנה קואליציוני יש בזה סוג של החלשה. אפשר להגדיל את מספר חברי הכנסת בוועדה, או לייצר חלוקה אחרת שתיתן נציגות ברורה לאופוזיציה. עיקרון ההסכמה הוא עיקרון מחזק".

הדיונים היום בוועדה (דוברות הכנסת)

"יש לשמר את ההבחנה בין בחירת שופטים לעליון לבין הערכאות הנמוכות יותר בין אם לייצר שתי ועדות או הרכבים שונים לוועדה לבחירת שופטים לבימ"ש העליון לבין הערכאות הנמוכות יותר שם היינו רוצים שהבחירה תהיה מקצועית נטו, לעומת בחירה שיכולה להיות ערכית יותר ביחס לבימ"ש העליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר