בקריצה

מתווה צרוד // ח. רציני

"אין לי כוחות יותר לכתוב מתווים נוספים ולנאום נאומים מפוהקים. חידלו לריב בכנסת ובואו לריב בבית הנשיא, השליכו כאן את הגז מדמיע ואת רימוני ההלם. שבו עד שייצא עשן לבן..." // ח. רציני חוזר בסערה ומביא עמו את מתווה הנשיא הצרוד המפורט והמעודכן, חם וטרי מהמשכן... (סאטירה)

ח. רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

הנשיא היה מותש. קולו רעד וטון דיבורו היה צפצפני מתמיד. לא קל לא לעצום עין שלושה חודשים ברצף, עוד יותר קשה לנאום שעות ארוכות ללא הפסקה מבלי ללגום אוויר ומים.

אך תקוה קלושה האירה את ליבו הרחום והציתה את דמיונו של נשיאנו האהוב לקראת הצגת המתווה המעודכן הסופי והמפורט ביותר שהיה עד כה מבין כל המתווים המושקעים והמורכבים שנגרסו בזה אחר זה. המתווה הדנדש – ה35 במספר, היה עסיסי וזוהר, תאווה לעיניים ומתקתק. כזה שלא מאפשר לאף צד להתנגד, ויקרא שמו בישראל "מתווה העם ".

ורגע לפני שתקפצו בסקרנות ישראלית אופיינית ותשאלו "על שום מה"? אגלה לכם ש'מתווה העם' נקרא על שמו של העם שבחר להתנגד בכל דרך לכל מתווה. כשעתה, הנשיא מקווה, לא יוכל העם לסרב למתווה שקרוי על שמו ובעצם שמו מביע באופן נחרץ כי העם בחר בו על כל סעיפיו. גאוני.

אז אולי במקום להאריך בהקדמות ניגש להאזין לנאום הנשיא. כאן ב'בית העם'.

"אזרחי ישראל הניצים, ערב טוב!

כאן שוב אני, בוז'י. הנשיא שהביא איתו שיא של מתווים שהטופ שבהם עומד להיות מוצג בפניכם בעוד דקות ספורות. ברשותכם שאלות בסוף וקללות בשמות בדויים בלבד.

ראשית חשבתי שמן הראוי יהיה מעתה והלאה לכנות את גל החקיקה בשם 'טורניר'. מה שישרה על הלחימה ברחובות אווירה ספורטיבית יותר ויחייב לתת נקודות ופרסים לקבוצה המנצחת. אם כבר מלחמת אחים אז למה לא בחיוך?

שנית, אבקש מכל העוסקים במלאכה לתת לו"ז ברור לסיום, העם זכאי לדעת כמה זמן נותר לו לחסום את עצמו באיילון, ולהיערך למציאת נושא אחר שיקרע את מה שישאר ממנו לאחר הדריסות והמעצרים. והלא כבר נאמר "לא תחסום שור בדישו".

שלישית, מתווה העם מקבל על עצמו בלי נדר שלא לצרוח יותר "בושה". זו פשוט בושה! אתם משאירים רבבות נוסעי רכבים מסוקרנים כשהם מבינים היטב שהם צריכים להתבייש אך אינם יודעים על מה ולמה ובאיזו צורה. מעתה יצווחו כולם – "מספיק ודי"!!, זה מתחרז גם עם 'זה כדאי' – לחובבי הטורניר וגם עם 'פרס ומדי' לטובת המתנגדים.

רביעית, מספיק לאיים שאנו 'כפסע ממלחמת אחים'. זה לא רציני ולא ישראלי. בואו אם אתם גברים תתחילו כבר את מלחמת האחים הנכספת, חלא'ס עם האזהרות וההפחדות. כלב נובח לא נושך! זה לא אמין ומייצר תחושה של אימה ברחובות. הציבור לא נרדם בלילה, 'תהיה מלחמת אחים, לא תהיה מלחמת אחים....'. באופן אישי אני חושב שכל מדינה שמכבדת את עצמה יוצאת למלחמת אחים קצרה ומה שלא הורג מחשל, אז למה לא בעצם?

חמישית, בואו נקבל על עצמנו להפסיק לנופף בדגלים בהפגנות. זה יוצר רוח, מוציא את דיבתנו רעה בעולם, וגמר לכל הטמבורים את המקלות מטאטא בערב פסח! זוהי עת מלחמה ובמלחמה כמו במלחמה יש כללי אתיקה וחוקים בינלאומיים שאותם לא חוצים. בשום מחיר.

שישית, ליבי אומר לי שהעם קרוע ומפולג. וזה לא טוב, שלא לומר רע. אנחנו מוכרחים לחשוב על העתיד הלא רחוק. לא ירחק היום בו יתקיימו שוב בחירות. נוווו איך נוכל להתווכח ולצעוק מחוץ לקלפי בשעה שאנחנו לא מדברים אחד עם השני?? איך נוכל לקלל בכבישים 'י'אשמאלני', שעה שאנו אפילו לא משוחחים איש עם רעהו?? כהמבוגר האחראי אני מתריע בשער ואומר לכל העם: עזוב את העם! אתה לא רואה שהוא פגוע ומותש? בפרט שאין כמעט מישהו שיודע להסביר על מה הקרב ניתש. לכו הביתה לישון שנ"צ.

שביעית, אזרחים ממושמעים, אני קורא לכל יוזמי החקיקה ומתנגדיה לבוא הנה, לביתי, לשבת סביב שולחן עגול ולא לצאת עד.... לא לצאת בכלל!! (בקול נחנק מדמעות...) כי בנפשי הדבר! אין לי כוחות יותר לכתוב מתווים נוספים ולנאום נאומים מפוהקים. חידלו לריב בכנסת ובואו לריב בבית הנשיא, השליכו כאן את הגז מדמיע ואת רימוני ההלם. שבו עד שייצא עשן לבן....

אזרחים רדומים, מתווה העם עוד ארוך ומייגע, אך דוחקים בי לסיים כי ערוצי החדשות ממהרים להביא את תגובות השרים והאזרחים, שעל פי ההדלפות באוזן איך נאמר – הם בטוחים ש'מתווה העם' לא למענם, ובעצם... הצטרדתי לחינם.

אני אכנס ברשותכם למשכן. אשוב אליכם בהמשך עם מתווה מעודכן.....

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר