"להפריד דת ומדינה"

מה שנותר לליברמן זה להסית ולהסית: "החרדים לא יודעים שובע"

ח"כ איווט ליברמן שהיה רגיל להיות בעמדת המשפיע בפוליטיקה, מנסה לחזור לתודעה הציבורית באמצעות תקיפת החרדים | בדברים שנשא בפתח ישיבת הסיעה הוא תקף את המתווה שהוצע בעניין הרפורמה המשפטית (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה שלו למתווה הפשרה עליו הסכימו אמש ראשי הקואליציה.

לדברי ליברמן: "המתווה המרוכך, הוא תרגיל הונאה שעומד בסתירה לכל הערכים הדמוקרטיים והליברליים של מדינת ישראל. הבסיס היחידי לפשרה ולהידברות זה מתווה הנשיא, והקפאת הליכי החקיקה בכנסת", ומיד מיהר להסית: "גם היום חייבים להדגיש את העובדה שכל הצעות החקיקה שמובילה הקואליציה זה שלב בדרך למדינת הלכה".

ליברמן המשיך להסית ואמר: "היום שמענו שנתניהו התחייב בפני גפני, עוד לפני התקציב, להעביר את פסקת ההתגברות וחוק ההשתמטות (חוק יסוד לימוד התורה). עסקני ש"ס ויהדות התורה לא יודעים שובע, וכרגע דורשים ייצוג של 20% לעסקנים שלהם בקרב החברות הממשלתיות, כולל חברות ביטחוניות- קודם שיהיה להם 20% ייצוג בקרב חיילי צה"ל".

"לכן", הוסיף ליברמן, "אין ברירה - חייבים להפריד בין דת למדינה, אחרת לא תהיה לנו מדינה. חייבים להבטיח את העיקרון של צבא העם והשוויון בנטל. אני קורא לבית המשפט העליון לפסול את כל החקיקה המטורללת, כולל חוק הנבצרות, חוק המתנות וחוק דרעי 2. נגיש בג"ץ על כל החוקים הללו ברגע שיעברו.

"אני קורא גם לכל ראשי הגופים הרשמיים והממלכתיים לציית בראש ובראשונה לפסיקות של בית המשפט העליון ולנקוט בעמדה ברורה".

לסיום, אמר ליברמן: "כל משבר הוא גם הזדמנות, זו העת לכונן חוקה ובית משפט לחוקה במדינת ישראל. אנחנו בישראל ביתנו הגשנו הצעת חוק לכינון חוקה, להקמת בית משפט לחוקה ואנחנו נפעל בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר