שיטת 'דמיון נובע': איך לבחור במקום לברוח?

החרדה והדאגה בימי המלחמה קשורות גם למנגנוני כשל פנימיים בתוכנו. איך נזהה אותם ונמצא נתיב אל עוגן פנימי? מכון דמיון נובע מזמין את הקהל הנשי לכנס חינמי למצוא בהירות ולגלות כוחות חבויים (לימודים)

אילוסטרציה (צילום: כיכר השבת)

היא נכנסה אלי למפגש אבל לא היתה מסוגלת לדבר. הפנים שלה היו מתוחות. הכתפיים שחו כאילו כובד העולם עליהן. ניסינו לפתוח בשיחה על פי התהליך שהיינו בו, אבל היא לא הצליחה להתרכז. מה קורה, ביקשתי להבין. יש לי שני בנים בעזה, היא אמרה בקול חלש. ואני דואגת, ואני חרדה, ולא מצליחה לישון, ולא ממש מצליחה לנהל את היום יום שלי. הלב שלי כבד. המתח כאילו שולט בי, היא אמרה בקול חלש.

הסתכלתי על עיניה הכואבות, ובליבי התלבטות. גם לי יש בן שנלחם בעזה. הזדהיתי. לכאורה עת מלחמה, מה יש לדבר, מתח ודאגה הם חלק מהסיפור. אבל הרגשתי שיש כאן משהו נוסף. כאילו המתח והדאגה שהיא מדברת עליהם נוגעים בנקודת הכשל שלה.

בתהליך בדמיון נובע אנחנו צוללים באמצעות הדמיון פנימה אל הנפש, ובאמצעות הדימויים מנהלים שיח פנימי עמוק עם חלקי הנפש שלנו, וחושפים מנגנון כשל שמנהל אותנו. לרוב מתגלה גם פתרון, שהוא מנגנון של בחירה, שמגלה לנו איך אפשר לבחור אחרת ולא לאפשר למנגנון הכשל לשלוט בחיינו.

מנגנון הכשל הזה, שאותו אנחנו מנסחים כ"משפט כשל", נכנס להרבה זירות בחיינו בלי שקוראים לו, וכמו משתלט על האירוע וגורם לנו להרגיש רע, כמו מוריד אותנו למקום הכי נמוך שלנו.

היא הסכימה. התבוננו יחד במשפט הכשל שלה. היתה בו חוויה חזקה של כפייה ואין בחירה, אין שליטה על המציאות.

ואיך זה מתקשר למה שאת חווה, שאלתי אותה?

זה מאד מאד מתקשר, משהו בעיניה האיר. אחד הבנים שלי לא גויס על ידי הצבא. הוא התנדב. הוא לא היה חייב להיות שם. הוא יצא לשם מרצונו. את מבינה? הוא גם לא שאל אותי, לא בדק אם אני מוכנה לזה, פשוט התייצב למילואים, למלחמה, ואני הרגשתי כאילו כל זה נכפה עלי. ולכן הרגשתי הכי רעה בעולם, כי על פי הכשל שלי, כשמשהו נכפה עלי – אני מתנגדת ורעה. כי אין לי בחירה. עכשיו אני מבינה שהדאגה והחרדה שטורפות אותי יושבות על תחושה רעה של התקוממות מול כפייה, זה פוגש אותי בדיוק במשפט הכשל.

הקשבנו לתחושות ולרגשות. שמנו לב איפה זה פוגש אותה בגוף. זיהינו איזה משפטים היא אומרת לעצמה. אפשרנו להרגיש את הכאב. וחשבנו יחד למה היא הכי זקוקה ברגע הזה.

ואז המשכנו למשפט הבחירה. אם היית יכולה להביא לכאן את משפט הבחירה, שאלתי אותה, מה היית מביאה?

היא חשבה לכמה רגעים. אני מזדהה ובוחרת באירוע, היא אמרה. ואת יודעת מה?, היא המשיכה, אני באמת כל כך מזדהה עם מסירות הנפש שלו, עם המוכנות שלו להקריב הכל בשביל עם ישראל.

הרגשתי איך הכתפיים שלה מזדקפות. והיא הוסיפה: וזה מרגש, אני מצרפת אליו את ברכת הדרך שלי. את הדאגה וההתנגדות אני הופכת לתפילה.

המנגנון הפנימי שלה סביב הקושי פתאום התבהר. היא גלתה כלים בתוכה לשאוב כוחות ולהתמודד אחרת.

להרשמה לחצי כאן >>>

אנו מזמינים באהבה נשים בעורף לכנס חורף – "שלום פנימי בימי מלחמה" – בואי לזהות איך קשייך מול המלחמה פוגשים נקודת כשל בתוכך. תוכלי לקבל בהירות פנימית ואפשרות לבחור בעוגנים של כוח.

בכנס נלמד ונתרגל יחד באמצעות כלים של דמיון נובע: להיפגש עם מגוון רגשות שבתוכך, להעצים את הרגשות שנותנים לך כוח, לעבד את הרגשות שלוקחים מאתך את האמונה והאנרגיה ולהפוך אותם לתפילה ופתח לשלום פנימי.

הכנס ללא עלות! במתנה לנשים מכל רחבי הארץ שמתמודדות עם ימים לא קלים מכל הסוגים והגוונים בימי מלחמה אלו.

יום שלישי הקרוב י"א באדר א', 20.2 , אצלך בזום. כל הפרטים בקישור המצורף. מיד לאחר ההרשמה תקבלי במתנה – חבילת קורסים דיגיטליים עשירים בתכני לימוד וחוויה בעולם הדמיון המתאימים לתקופה שלנו!

להרשמה לחצי כאן >>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר