בדידות בנישואין מקצרת את החיים ב-5 שנים

בדידות היא אחת מתופעות האנושות הקשות. ישנה בדידות שכיחה המכונה 'בדידות חברתית'. אך בדידות בחיי הנישואין היא בדידות שונה לחלוטין, מחקרים מראים כי היא גורמת למחלות ומקצרת שנות חיים (זוגיות)

מאמע | כיכר השבת |
מחלת הבדידות כך מכנים אותה, קיימת ב 25 אחוז במערכות נישואין, תופעה מדאיגה שהולכת וגדלה. נתחיל מכך שהצורך הקיומי של האדם הוא השייכות, אי אפשר לשרוד ללא קבוצה אליה אתה משתייך, אדם הטוען כי הוא מסוגל להיות לבד ללא צורך השתייכות כלשהו, צריך לבדוק אם יש בו משהו פנימי עמוק המעיד על בעיה מסוימת.

אנחנו מתחתנים כדי להיות שייכים, לומדים כדי להיות שייכים לקבוצה מסויימת וכו', המחקרים מצביעים כי אנשים בודדים נווטים יותר להיות חולים בתוך מערכות הנישואין ווגם לקצר את ימיהם.

הכאב הגדול יותר של הבדידות היא מתי שאנשים נמצאים בתוך מערכת זוגית אבל הם מרגישים בודדים, הבדידות הזו היא גדולה. מטפלים גדולים בעלי ניסיון רב בתחום, הגיעו למסקנה כי הבדידות קיימת במערכת הזוגית לפחות ב 25 אחוזים. הם מציינים כ י אנשים אלה סובלים מ'כאב שורף' כך הם מכנים זאת. המומחים מציינים כי מחקרים רבים במשך השנים שנעשו בתחום הזוגיות הראו כי אנשים בודדים חולים יותר, ומקצרים את חייהם במשך ארבע עד חמש שנים, הם הדגישו כי בדידות בתוך חיי הנישואין מוגדרת כמחלה.

אנשים במערכת זוגית, לא אוהבים לדבר על הבדידות שלהם עם בן זוגם, מה גם שבדכ' זה הגורם המרכזי לתופעה עצמה.
מערכת הנישואין נועדה לרפא את הבדידיות, בני זוג לא אוהבים לדבר על בדידותם בינהם, קל להם יותר לדבר על כך עם חברים משפחה, אך לא עם בן הזוג. .

פרופס' שקד מומחה לזוגיות מציין כי בדידות בתוך נישואין היא לא בדידות חברתית רגילה המתאפיינת במעגל חברים מצומצם, שבו האדם מרגיש בדידיות חברתית. בדידות בתוך חיי הנשיואין היא בדידות שונה לחלוטין היא מאפיינת במונח אחר לחלוטין, היא מוגדרת 'כבדידות רגשית', היא באה לידי ביטוי בהעדר קשר שאינו מספק צרכים רגשיים בסיסיים, כגון: הבעת תמיכה, אהבה, ביטחון וכו' כאב הבדידות הוא אחד הכאבים החזקים ביותר במערכת זוגית .

הבעיה המרכזית בקשר זוגי, היא כאשר חיים ביחד בתחילה מאד משתפים האחד את השניה, לאחר תקופה מסויימת יש את ההרגל שכל אחד מסגל לעצמו, וחוזר לעצמו ללבד האישי שלו, מכאן מתחילה בעצם נקודת המפנה בדכ' זה יפריע יותר לאישה החוסר תקשורת הזה, הגבר פחות נהיה מעורב בחייה היא מרגישה מתוסכלת ומכאן מתפתחת מערכת בדידות הדדית.

כדי לצאת ממעגל הבדידות הרגשי בדכ' תהיה דרושה עבודה רבה על מנת למחזר את הקשר השיתופי הראשוני, למצוא את הנקודות המשותפות שהיו בתחילה ועליהם לעבוד, אחד מבני הזוג יצטרך לעשות זאת על מנת למשוך את בן זוגו החוצה מהמעגל הקסמים הזה.

אז אם אתם בתחילת הקשר הזוגי שלכם, או שאתם כבר העיצומו של מעגל הבדידות, כדאי שתעזרו לעצמכם..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית