10 טיפים לכביסה מושלמת

כבסים ועוד כבסים. את סופרת וזה לא נגמר. איך מבטיחים שהבגדים ייצאו נקיים? ממה כדאי להיזהר? ואיך שומרים על המכונה? הטיפים שיעניקו לילדיך חולצות בוהקות ומושלמות

יערית אלבז | כיכר השבת |
הכירי את מכונת הכביסה שלך

נשים רבות אינן מכירות די הצורך את מכונת הכביסה שלהן. הן נוהגות לחזור על אותה פעולה פעם אחר פעם - לכון את המעלות המתאימות לאותה הכביסה. לכל מכונה יש תוכניות שמותאמות לסוגים רבים של כביסה. שימוש לא נכון במכונה עלול לגרום נזק בלתי הפיך לפרטי הלבוש. גם אם לא נגרם כל נזק, כדי להשיג תוצאה מושלמת הקפידי להשתמש בתוכנית המתאימה.

קראי את הוראות הכביסה המצורפות לבגד

לפני שאת ממהרת להשליך אותו ללא רחמים ללוע המכונה, קראי את ההוראות - מישהו דאג להסביר לך כיצד לנהוג בבד שבידיך. למשל, כדאי לא לסחוט בגד שנאסרה שם פעולת הסחיטה.

כביסה נכונה: הפרדת צבעים

כן הדרה מוחלטת. אם את רוצה כביסה לבנה ובוהקת, הפרידי בגדים צבעוניים. שימי לב לכל פס צבעוני ואל תערבבי. אפילו צבע בודד אחד יכול להאדים או להכחיל מכונה שלימה. כדי שצבע הלבן יהיה בוהק כאשר אין שום צבע נוסף, את יכולה להפעיל את המכונה בין 60-90 מעלות. הפרידי את המכנסיים השחורות והכחולת משאר הכביסה. בכל הקשור למגבות - כבסי אותן לבד; הסיבים שלהם שונים משל הבגדים הרגילים.

לא להעמיס

השתדלי לא לדחוס יותר מדי, מכונה אורירית מוציאה יותר טוב את הבגדים. היא מאפשרת למים ולחומרי הניקוי לחדור לכל בגד ולנקות אותו היטב, וכך גם האבקה לא נשארת על הבגד.

כיסים

בדקי מה השאירו בכיסים. מאכלים וחפצים שונים עלולים להזיק לבגד ולמכונה. כאשר מטבע נתקע בתוף המכונה, עלייך להזעיק טכנאי והנזק המיידי לכיסך הוא כ-500 שקלים. לא חבל?. השוקולד יכול ליצור אפליקציה מעניינת בדיוק על השמלה שקנית לבתך בזארה.

היפכי את הבגד

סיגרי רוכסנים ופתחי כפלים בחולצות ובמכנסיים. אלו הן פעולות מתישות אבל שוות את ההשקעה על מנת שאחרי הכביסה תוכלי לרכוס את הרוכסן כפי שהיה בתחילה. הפעולה הזאת שומרת גם על הבגד והכפתורים.

כווני את מהירות הסחיטה

תוכניות הסחיטה ברוב המכונות עומדות על מהירות של 800 סל”ד. אם את תולה את הכביסה ולא מעבירה למייבש כווני ל-600 סל”ד. אל תעברי את ה-1000 סל”ד, משום שמהירות גבוהה אינה מומלצת והיא הורסת את המכונה ואת הבגד.

כביסה טריה

כן, יש מושג כזה. השתדלי לא להשאיר את הכביסה זמן ארוך מדי במכונה. מוטב שמיד עם סיום הפעולה בעודה טריה וניחוחה הוציאי את הכבסים. אם שכחת את הבגדים במכונה למשך יותר משעתיים, הוסיפי מרכך וחצי כוס חומץ שינטרל את הריחות וירכך את הכביסה, והפעילי למשך חצי שעה את המכונה.

תליה עדיפה

המייבש אמנם הוא מוצר צריכה בסיסי, במיוחד אם את צריכה להעמיד חיילים עם תלבושות ובגדים הדורשים גיהוץ בתוך זמן קצר. מגבות ומצעים טוב לייבש במייבש, בגדים וחולצות לבנות כדאי לתלות על קולב ולייבש בעדינות על מנת לשמור על הבגד וטיב הבד.

ניקיון אחרון

נקיון המכונה מהווה ערובה לחייה הארוכים. הוא מסייע בשמירה והארכת חיי המכונה, מונע הצטברות לכלוך ואבנית. שמרו על המכונה ושמרו עליכן.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית