שימי לב: סימני התקף לב בנשים שונים משל גברים

אצל גברים זה מגיע בתפיסה בחזה, נפילה לרצפה וזיעה קרה. אצל נשים זה מגיע באופן שונה לחלוטין, נשים חוות סימפטומים כגון: צריבה, בעיות בעיכול, בחילות, שינה לא רציפה, וחולשה מתמשכת במשך שבועות (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
אצל גברים ונשים סימנים להתקף לב הם שונים לחלוטין, ישנם סימנים קלאסיים כגון: עייפות קיצונית, צריבה בקיבה, ושינה לא רציפה, האטה בתגובה ועוד. אצל נשים זה גם חלק מהסימנים, אבל שמנה לב יש עוד כמה.

נשים אמנם נוטות להתעלם מסימנים אלו ולהדחיקן, אך ככל שיש יותר ויותר סימנים זה רק מקרב את התקף הלב להתרחש. מסתבר שהתקף ליבה של האישה מסוכן יותר משל הגבר ולכן צריך לשים לב לסימנים המקדימים:

1. שינה לא רציפה - בעיה נשית במיוחד, מתוקף היותן בעלות תפקידים רבים וגם אמהות ולעיתים במשמרת לילה, כמחצית מהנשים שלקו בהתקף לב דווחו כי הן התקשו לישון שינה רציפה בימים לפני ההתקף.

2. עייפות קיצונית - עייפות הבאה לידי ביטוי באופן קיצוני במיוחד, נשים דווחו כי בימים לפני התקף הלב הן חשו ברע ובתשישות מוגברת, בעייפות בלתי מוסברת. 70% מהנשים שקבלו התקף לב דווחו על עייפות קיצונית בימים לפני שהתרחש התקף הלב.

3. חרדות - לעיתים התקף חרדה אצל נשים יכול להיות מדווח כתחושה של התקף לב, לכן נשים רבות שחוו התקף לב בתחילה היו מאובחנות כלוקות בהתקף חרדה, יש לשים לב כדי שיוכלו לקבל טיפול המתאים ולא לתת להתקף החרדה להטעות את התפתחותו של ההתקף.

4. כאב לא ממוקד - נשים רבות חוות לפני התקף הלב כאב מופשט באזורים מסוימים בגוף, הן אינן יודעות לדווח על כאב ספציפי או מדוייק אך הן מצביעות על כאבים בגב התחתון, באזור החזה, המעיים, ואפילו לסת ושיניים. יש לשים לב לתחושה הכללית הנובעת מכאבים אלו, הן חוות גם נפיחויות ועקצוצים במקומות מסויימים.

5. צרבות וכאבים בקיבה - נתון מצטבר ומדאיג כי 40% מנשים שלקו בהתקף לב חוו כאבים עזים באזור מערכת העיכול, הן פירשו זאת כצרבת, ופיתחו בעיות כגון: בחילות, הקאות, ותחושות צריבה לא מוסברות.

6. התקף של קוצר נשימה - שיעול, התקף אסטמה, בעיות וקשיים בנשימה הן חלק מהתופעות שקרו לנשים שחוו התקף לב. נשים רבות, חושבות כי הן לוקות בהתקף של קוצר נשימה אך זהו אחד הסימנים המובהקים להתקף לב.

7. סחרחורות והזעה מוגברת - זיעה קרה הוא אחד המאפיינים המתרחשים בעיצומו של התקף לב, אצל נשים סחרחורות וזיעה מוגברת היו מדווחים בקרב 40% נשים שחוו התקף לב.

לכן צריך לדעת לזהות את הסימנים בזמן הנכון ולתפוס אותם לפני שהם מתפרצים ומאבדים שליטה, נשים הנמצאות בקבוצת סיכון כגון: לחץ דם, סוכרת, כולסטרול, צריכות לקרא את הסימנים ולהרגיש היטב את גופן.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית