מגמת אופנה: בקרוב תתלבשו כמו הסקוטים?

הטרנד החדש שמסתמן כמגמת מעצבי העל בעולם היא עיצוב בגדים בהתאמה לגברים ונשים כאחד ללא אופי או הבדל מגדרי. בסקוטלנד זה כבר קיים מזמן. בקרוב תתחילי ללבוש בגדים גבריים שעוצבו במיוחד עבורך. האם סיפורי בדים יוכלו ליצור שיווין מגדרי? (עיצוב)

יערית אלבז | כיכר השבת |
חברות האופנה ומעצבי העל מציגים את מרכולתם לעונת החורף הקרבה שתכנס אלינו מיד אחרי החגים, כל שנה יש קוד אופנתי מוסכם העובר בין מעצבי העל בעולם, כל אחד מעצב בהשראתו. השנה הלכו על הלבוש ה'מטושטש' בהתאמה לגברים ונשים כאחד ללא אופי מגדרי.

אז אם אתם לא ממש נבדלים או מובדלים ו'השמרו מלבושם' לא ממש חזק אצליכם? יש מצב שתראו בנים לבושים בביגוד נשי ואף עונדים פפיון או סרט לקישוט החולצה הצבעונית שלהם, או לחלופין אישה בחליפה גברית לחלוטין. כך שאין הבדל בינהם, האם זוהי השיטה לייצר שיויון בין המינים? לא בטוח.

שורה ארוכה של מעצבים רוכבים על הגל החדש באופנה, הם עובדים על עיצוב בעל טשטוש מגדרי מה שיגרום לצמצום הפער בין בגדים נשיים לגבריים. יש מהמעצבים ואנשי האופנה שחושבים שזהו גימיק שאיזה סטייליסט זרק לאויר העולם, ויש האומרים שמדובר במגמה לקראת שוויון מגדרי. הבגד עושה את האדם כבר אמרנו?

בסקוטלנד למשל ניסו זאת כבר מזמן, הגברים נוהגים ללבוש חצאית בטקסים מסויימים או סתם כך, זה מקובל ולא נראה שונה. במקור הלבוש הסקוטי קיים עוד משנים קודמות, את החצאית המפורסמת המציא דווקא אנגלי. תומס רולינסון חכר ב־1727 שטח ליד העיר אינוורנס שבמדינת סקוטלנד, הוא הקים שם כור להתכת ברזל. והעסיק במפעלו איכרים מההרים. אותם איכרים הרריים לבשו באותו הזמן שכמיית צמר, מה שהיה נהוג ללבוש בזמן ההוא בהעדר חנויות אופנה ומעצבי על. היו הנשים אורגות לבעליהן שכמיות כדי שיוכלו לעבוד בהרים ולהיות מוגנים מהקור העז. התלבושת הזו לא מצאה חן בעיניו של בעל המפעל האנגלי. רולינסון והחייט שלו קיצרו את השכמייה, הפרידו ממנה את החלק התחתון, שהפך לבגד נפרד שהקפלים כבר תפורים בו, וכך באה לעולם החצאית המפורסמת.

כדי לקדם את הבגד לבשו אותו רולינסון ושותפו הסקוטי, איאן מקדונל, וראש השבט מקדונל מגלנגארי. אנשיו של מקדונל הלכו בעקבות מנהיגם, והחידוש שהיה נוח יותר משכמיית צמר כבש את סקוטלנד ההרית ונתפס כלבוש המסורתי - הלבוש הסקוטי. תולדתה של החצאית הסקוטית לא נועד כדי לקדם מטרות של שיוויון מגדרי בעולם, אבל יצא כך, שמעצבי העל קיבלו השראה מחתיכת שיכמיה שעשתה היסטוריה.

מה שנשאר לנו לעשות, הוא לשמור על מלבושנו כסמל אופנה חזק עם הפרדה ברורה בין המינים, כי עוד כמה שנים אנחנו נהווה בטוח השראת העיצוב של מעצבי העל בעולם. אור לגויים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית