8 כללי זהב שיעזרו לך עם הילדים בשולחן החג

בפרוס עלינו תקופת החגים, אנחנו מוצאים את עצמנו פוגשים את הילדים ואת עצמנו סביב שולחן השבת באופן תכוף וצפוף מהרגיל. אז בואו נדבר קצת על שולחן השבת שלנו * גם אתם מגיעים אליו ומוצאים אותו, לעיתים קצת יותר מדי קרובות טעון ומתוח? אל דאגה! אתם לא לבד

עו"ס מרים פסח | כיכר השבת |
שבת בערב, כולם עייפים ורעבים. אבל שלא כמו בשאר ימי השבוע כאן אי אפשר פשוט להסתער ולפצוח באכילה, כי שולחן השבת, כידוע, יש לו כמה וכמה כללים מקדימים. מתחילים ב ׳שלום עליכם׳, ממשיכים ב ׳אשת חיל׳, אחר כך, קידוש. אם אתה מהקטנים בחבורה, שב תחכה לתורך (הבכורות, זה הזמן שלהם).

נטילת ידיים ושוב! אם אתה מהקטנים, תמשיך לחכות לפרוסת החלה שלך. ואז.. ורק אז, מתחילים לאכול? לא ממש. כי אם אתה ילד ששונא דגים, אתה תסתפק בחלה לעת עתה, אולי איזה סלט או מטבל ואז, ובכן, תמשיך לחכות. תחכה למרק עם הקניידלך, האטריות, השקדים והצנון (שאת זה, תכלס, ילדים תמיד אוהבים).

עסק מאתגר ביותר לילדים קטנים (וגם לגדולים) וזה בדיוק מה שהופך את הזמן הזה בשבוע, שצריך להיות כל כך רגוע ונעים לכדור לחץ. אז איך משנים את התמונה ובכל זאת משמרים את היופי ואת הסגוליות של שולחן השבת והחג שלנו? להלן כמה כללים שימושיים:

1. מאכילים אותם לפני הצפצוף! כל מה שכבר יושב ומתחמם לו על הפלטה, שיאכלו, החבר׳ה הקטנים, ממש לפני שבת.

2. בעלים יקרים, שלום עליכם ואשת חיל מזמורים מקסימים, אבל עכשיו, פשוט שירו אותם. בלי סלסולים, בלי שהיות. תקדמו את העסק, אל תתקעו אותו.

3. מייד אחרי הדגים, בלי שהיות מגישים את המרק ורק אז! כשכולם מלאים ומרוצים, לוקחים את הברכון, מרכזים את הזמרים סביבכם ופוצחים בזמירות שבת וברעיון יפה מהפרשה. הגשת המנה העיקרית, כבר לא בוערת לאף אחד.

4. אם יש ילדים סביב שלחן, השתדלו שהרעיון היפה מהפרשה יהיה סיפור. ילדים (וגם מבוגרים) אוהבים סיפור. סיפורי צדיקים, סיפורים ממקורותינו הקדושים- זה הזמן.

5. מנה אחרונה היא השוחד הכי כשר למהדרין בכל התורה כולה. הילדים צריכים לראות אותך מכינה אותה (קונה? גם טוב) אחר כך, שיביטו בה מתחצפת מהמדף במקרר. במהלך כל הארוחה הניחו לה להיות שם באויר במין ׳איום׳ חביב שהמסר שלו הוא: מי שלא נוטל ידיים/אוכל מרק/ גם שר קצת שישכח מהיפהיפיה השוקולדית הממתינה במקרר.

6. ילדים עד גיל... 13? יושבים בשולחן כל עוד הם רעבים. אחר כך, אם יש לכם דרך לשעשע אותם בפטפוט נחמד או בסיפור מרתק, יופי! אם אין לכם את היכולות הללו, שחררו אותם. שילכו לשחק. זה בסדר,זה תקין, זה בריא וזה בחזקת עונג שבת (שלהם) וגם פיקוח נפש (שלכם).

7. ברכת המזון! עוד זמן מועד? לא חייב. אצלנו, ברכת המזון נאמרת בקול רם ובשיר חביב אחד ארוך כמו שברכנו כשהיינו בגן. ההורים שרים והילדים מצטרפים. אחד בקול רם, שני בהנעת שפתיים, שלישי תוך כדי נסיונות כושלים לאזן מזלג על כוס פלסטיק הפוכה, רביעי תוך כדי בהייה עייפה בשומקום, חמישי בקול (אוהב לשיר) שישי תוך כדי משחק ׳קפלה׳ על הרצפה ליד השביעית שעדיין מסרבת להיפרד מהמוצץ לטובת ברכה אחרונה. זוכרים את המושג ׳דוגמא אישית׳? אז זהו, כשהילד רואה אתכם מברכים כמו שצריך, גם הוא יברך כמו שצריך- בבוא היום.

8. לאימהות: אחרי ברכת המזון, דגמנו פיהוק ענק ושפשוף צדעיים בזמן שהבת הגדולה במרחק ראיה. סיכוי טוב שבפרץ של טוב לב היא תעיף אתכן מהשטח ותסתדר עם הבלגן בכוחות עצמה (ובכוחות אחיה ואחיותיה, כי לה הם לא מעזים להגיד לא).

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית