באמת שלא התכוונתי: צאי מרגשות האשם

זה קורה לכולנו, רגשות האשמה ונקיפות המצפון המתגנבים אלינו בחסות העלטה של הלילה ואוכלים אותנו מבפנים. האם טוב עשינו? אמרנו את הדבר הנכון? ?האם מישהו נפגע מאתנו? במקום להתהפך במיטה בחוסר מנוחה ולהתעמת עם תחושות אשמה וחרטה קשים, הנה כמה כללים שיעזרו לכם לצאת מהמרה השחורה (העצמה אישית)

מנוחה פוקס | כיכר השבת |
גם לכם זה קורה? הולכים לישון בלילה ולא מצליחים להירדם, כי נקיפות המצפון לא מניחות לכם?

כן, זה קורה לכל אחד מאתנו; אומרים ומצטערים, לא אומרים ומצטערים, עושים ומתחרטים, לא עושים ומתחרטים.

קשה לדעת מה לעשות בשעת אמת, וקשה עוד יותר לקבל את זה שאיננו יודעים מה לעשות. זו הסיבה שנקיפות המצפון לא מניחות לנו, והתחושה שלנו היא שלעולם לא נעשה את הדברים כפי שצריך.
האם נגזר עלינו לחיות עם רגשות אשם? ואולי ישנם חיים אחרים. חיים של שלימות, של הבנת עצמנו, של קבלת עצמנו?

לפניכם 10 דרכים לצאת מההרגשה השחורה:

1. זכרו תמיד שרגשות האשם מחלישים אתכם. הם גורמים לכם להבין שאתם לא בסדר. אם תזכרו זאת, בוודאי תשתדלו לא לתת להם דריסת רגל במחוזכם.

2. אתם מסתכלים על הקרובים לכם וחושבים לעצמכם: איך זה שהם מסתדרים? איך הם מצליחים? איך הם תמיד עונים ועושים את הדבר הנכון בזמן הנכון? ובכן, דעו, שלא כך הדבר, אין אדם מושלם. אמרו לעצמכם: לגיטימי לטעות, החכמה היא להסתכל לטעות בעיניים ולומר לעצמי: מה למדתי מהטעות שעשיתי?

3. היו בעלי בטחון עצמי. אל תחששו לעשות דברים. אל תשתקו בזמן שעליכם לומר דבר מה ועשו דברים מתוך בטחון.

4. אל תניחו לרגשות האשם לתעתע בכם. קחו אחריות על מעשיכם. כשתרגישו שהאחריות על ראשכם – תחשבו היטב את צעדיכם ותעזו יותר.

5. התנהגותם של ילדיכם היא בתחום החלטתם, לא תוכלו לקחת על שכמכם את המשא שלהם. אמרתם לילד דבר מה והוא בחר להיעלב ממנו? –זכרו שזו בחירתו, לא אתם האשמים.

6. פעמים רבות אתם מתחרטים על דבר שאמרתם לא מכיוון שאתם חושבים אחרת, אלא כי הסביבה משדרת לכם שלא נהגתם טוב. הקשיבו לקול הסביבה, יתכן שתוכלו ללמוד ממנה, אבל זכרו שבסופו של דבר אתם אלו שיודעים יותר ממישהו אחר מה באמת קורה ביחסכם לילדיכם ולבן הזוג שלכם.

7. חדלו מלרחם על ילדכם. רחמים משדרים לו שדר שהוא חלש ומסכן. במקום זה הראו לו שאתם בוטחים בו ובהבנתו וביכולתו לקבל את מה שאמרתם לו בטעות. תמיד יש מקום לתיקון, אבל נקיפות המצפון מיותרות.

8. שימו לב שרגשות האשם שלכם בעצם גורמים לכם להקלה בסופו של דבר. אתם עושים משהו, אחר כך בוכים לעצמכם בחשאי ואז מרגישים שההקלה מגיעה. הביאו את ההקלה ממקום של חוזק ולא ממקום של חולשה.

9. גם אתם שואלים את עצמכם: למה הילד עשה לי את זה? למה בעלי עושה לי כך? למה אשתי אמרה לי...? כל עוד תשאלו את השאלה באופן הזה, אל תתפלאו שתתחרטו על דברים שאמרתם לו. הוא לא עושה לכם. הוא עושה לעצמו, אתם מנכסים את מעשיו לכם. חדלו מכך.

10. חשבתם שתצליחו לבלוע את הרוק ולהיפרד ממחשבותיכם העגומות?- לא תצליחו בלי שתבינו שאתם השליחים לדבר שקרה, מישהו אחר מושך בחוטים וכשאתם רוצים שהחוטים ישנו את הכוון, עליכם לבקש ממנו עזרה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית