לנשים בלבד: למה חשוב שתדעי על עסקי הגז?

העיתונות והתקשורת החזותית מזרימים מידע על תוכנית הגז הטבעי, על ההסדר המדיני ועל המחאה. למי שייך הגז? ולמה שולטים בו תאגידים? למי יימכר ומה נרוויח מזה (או שלא, כמובן) הנושא אכן מרתק * נשים ההסבר הבא בשבילכן (אקטואליה)

תרצה אסתרזון | כיכר השבת |
יש הרבה מה ללמוד בשידור חי על כלכלה, על קפיטליזם לעומת אג'נדה סוציאליסטית. על שמאל כלכלי חברתי ועל ימין קיצוני כלכלי. על מחויבות מדינית ועל שיתוף פעולה איזורי. ובכל זאת, נשים חוששות משום מה להכנס לעובי הקורה. זה נראה להן משום מה גדול עליהן. ואני שואלת את עצמי למה? נשים חכמות ומשכילות, יודעות ומיומנות, נבהלות מכמה מילות מיזם?

האם זה בגלל שמרבית השיח גברי? ומה בכך? נשים חייבות להיות מעורות בשיח הכלכלי, לא פחות מגברים. בפרט נשים מפרנסות. אנו חלק משוק העבודה. אנו מושפעות ישירות מהליכים כאלו בשוק הכלכלה והם ישפיעו על הכיס שלנו ועל עתידנו. על הדירות שנקנה ועל מדיניות המס.

נשים שעובדות ומשכילות, מפרנסות ומגדלות משפחות, יכולות בקלות ללמוד על תאגידי גז. הייתי אפילו אומרת שאנו חייבות לעשות זאת. לציבור יש כוח. ולציבור משכיל ובעל עוצמה כמו הציבור הנשי החרדי יש כוח אמיתי. למדנה על קרטל הגז, על המניעים והאינטרסים ועל מה שבאמת קורה שם. הבענה דיעה. אולי יחד נשנה דברים לטובה.

אז ככה, תאגיד הגז: מצבורי הגז בארץ נקדחים באמצעות חברות פרטיות, שקונות את הזכות לחפש מאגרי גז טבעי, ואם הן מוצאות, את הזכות לקדוח ולהפיק גז ראוי לשימוש, ולמכור את הגז. כך שלמרות שהגז הוא מאגר לאומי ולמעשה שייך למדינה, הוא נקנה בידי טייקונים שמוכרים אותו לנו. למה זה כך?

למדינה קשה למצוא חברות ענק שיבואו עם הציוד הנדרש לקידוחים כאלו. קל לה יותר פשוט למכור את כל העסק לחברה פרטית ולגבות מס על הרווחים. האם זה מה שנכון למדינה? לאזרחים? האם זו הדרך הטובה ביותר להזרים למדינה הכנסות? לדאוג למקור אנרגיה משלנו? האם יש למדינה זכות למכור נכס לאומי? כל אלו שאלות הנידונות כעת בציבור, בכנסת ובאין ספור פורומים, כדאי לעקוב ולהבין, יהיו התפתחויות מעניינות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית