הרפורמה החרדית: ותחזינה עינינו לברלין

עיריית ירושלים תממן מוסדות של התנועה הרפורמית, הנציגים החרדיים עוצמים עין כדי לזכות ולקבל תקצוב לשיעורי תורה * האם אלו 70 פניה של התורה? (טור דעה)

נילי גינגולד אלשיך | כיכר השבת |
הרפורמה החרדית, יש מי שיקרא למהלך האחרון בשם זה שכן בצעד תקדימי. עיריית ירושלים החליטה לממן מוסדות של התנועה הרפורמית. אך היו כאלו שלא נותרו אדישים לאור העובדה שמהלך זה נעשה בתמיכת החרדים, בתמורה לתקצוב לשעורי תורה.

היה מי שטרח להסביר לנציגים ש-70 פנים יש לתורה. אלו הם 70 פנים? כאילו שהזדקקנו לרפורמים שילמדו אותנו על כך, אך מה שמטריד במיוחד זו העובדה שהיו גם כאלו שהחליטו למלא את פיהם במים, ולא השיבו בשם הרמב"ם וענו ״אין מצווה באה בעבירה״. ככל שהימים עוברים, רוחות העבר שוב מנשבות אל פתחינו, רוחות קרות, המעלות מתיבת ההסטוריה עובדה עצובה שתעמוד לתנועה הרפורמית לנצח בעזות פניה.

הניסיון להפוך את ״ותחזינה ענינו לציון״ למשפט המקומם 'ותחזינה עיניו לברלין', מה שהתברר לימים להיות נכון כאשר עולם שלם הביט אל חזיון האימים שפרץ מברלין וטרף את כולנו, ועכשיו כמה ציני שאותה קבוצה חוזה את עיניה לציון.

אל לנו אחים יהודים לטעות, פן תפתח עלינו רעה מציון ולא רק מצפון, שכן אבד מצפוננו וכנראה וגם הציון שבליבנו, ואבני ירושלים נותרות יתומות זועקות

כפי שפעם טען יואליש קרויס, מים נקים שעוברים בביוב מתלכלכים, מיום ליום אני מבינה שהרבי מסאטמר צדק, הציונים אכן מכרו את נשמתם לשטן, אין טעם לקחת כספי מדינה מלוכלכים ולהשתמש בהם לתורה שכן אז מדובר בסוג של 'הלבנת הון',
אז יש מי שחרד לדבר ה׳ ויש מי שחרד לכסף.

אני אמשיך לחזות את עייני לציון, ואתם?

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית