נשים בסעודיה יוכלו לבחור ולהבחר, לנהוג אסור להן

התקדמות משמעותית בסעודיה ביחס לזכויות נשים במדינה, בהשראת המלך עבדאלה התקבלה ההחלטה אתמול כי נשים יוכלו לבחור ולהיבחר * הנשים הסעודיות מברכות על ההחלטה ויש כבר 70 נשים מועדות שמתכוונות לרוץ בבחירות הקרובות (זכויות נשים בעולם)

יערית אלבז | כיכר השבת |
זכויות נשים בסעודיה זה לא דבר של מה בכך, לראשונה אתמול התקבלה החלטה כי נשים יוכלו לבחור ולהבחר בבחירות הקרובות שייערכו בסעודיה, כידוע היחס לנשים במדינה מוסלמית זו אינו שיויוני, ואף שולל מהן זכויות רבות כגון: את הזכות ללמוד במקום ללימודי השכלה גבוהה ללא ליווי של גבר, כמובן שלא לנהוג או לטוס מחוץ לגבולות המדינה, הקפדה על לבוש מסורתי מכוסה ולא להתאפר בשטח ציבורי.

ההחלטה המשמעותית הזו התקבלה בהשראת המלך עבדאלה עוד לפני מותו, בשנת 2011 הוציא צו המאשר לנשים להשתתף בבחירות, בהמשך להליך יצירת שיויון הזדמנויות לנשים בסעודיה בשנת 2013 קבע המלך עבדאלה כי בבחירות תשתתפנה נשים ותנתן להן הזכות לבחור ולהבחר, המועצה המייעצת תכלול 20% נשים.

הנשים הסעודיות מברכות על ההחלטה ועל ההזדמנות שניתנה להן להשמיע את קולן, מיתוכן כבר יש 70 מועמדות לבחירות הקרובות ו- 80 מהן ינהלו את מטה הבחירות. הרישום בפנקס הבוחרים החל מאתמול ועד ה- 30 באוגוסט. לראשונה בסעודיה זכויות נשים במדינה מוסלמית נוסח 2015..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית