כך תזהו אם משקרים לכם?

אתם מרגישים שמשקרים לכם ואין לכם שום הוכחה ממשית להוכיח כי זה שקר? מסתבר שתחושות הבטן שלכם מדויקות בכל מה שקשור לשקר. במחקר מיוחד בדקו האם המבחן האינטואיטיבי אכן יעיל באיתור שקרנים? מסתבר שכן ב- 43%, רק שצריך לשים לב לכמה דברים?

טליה אדר | כיכר השבת |
הסימנים המובהקים לשקר הם:

קשר עין – מיתוס

מכירים את האימרה "ששקרנים לא מסתכלים עלייך בעיניים" זו רק אמירה וגם קלישאה, כי ישנם שקרנים שבטח מודעי לאמירה זו אז בשביל שלא יחשדו בהם הם דואגים להסתכל היטב בעיניים. למשל תנועות ידיים מרובות הם גם לא מעידת על אדם שקרן, לעיתים להיפך, אדם שמשקר ינסה להראות כביכול ממוקד, מביט בעיניים וללא תנועות ידיים. לכל שקר יש 2 שלבים בתהליך הראשון מנטאלי והשני אמוציונאלי המרכב מרגשות של פחד אשמה וכו'.

פרופס' פול אקרמן מציין בשיטתו, כי דווקא השקרנים זורקים את ידיהם לצדדים, הוא בקש מקבוצת אנשים לומר דבר אמת אחד ודבר שקר אחד ושם לב שלכולם יש תנועת ידיים משותפת לצדדים. עוד סימן שניתן לשים לב אך אינו מחייב הוא הסתרת ידיים רוב האנשים שאומרים דבר אמת פורשים את ידיהם כלפי מעלה כסמל לניקיון כפים, אדם היושב ומסתיר את ידיו ייתכן והוא אומר דבר שקר. לרוב סימני השקר אינם מחייבים כי הם מעידים על לחץ, גם בדיקות פוליגרף יוצאות לא מעט פעמים מוטעות בשל סימני לחץ הדומים לסימני השקר. רוב בני האדם מרגישים נורא כאשר הם משקרים, אך ישנם אנשים שאינם מאמינים כי שקר הוא דבר נורא ומאמינים כי השקר נועד להשיג מטרות טובות, אלו הם שקרים טריוויאליים, ולכן יהיה קשה יותר לזהות שקרנים מסוג זה.

אישונים מורחבים

כאשר אנחנו נמצאים בלחץ האישונים שלנו מתרחבים, גם כאשר אנו עושים פעילות גופנית מאומצת, גם כאשר משקרים הגוף מדמה פעילות מאומצת ולחץ בגוף לכן האישונים גדלים גם בזמן שקר.

דמעות

ישנם אנשים שכאשר הם נאלצים לשקר והם מקבלים סימפטיה מהצד השני, הם דומעים, מכיוון שהשקר נועד לכך, זה קורה בדרך כלל לאנשים לא אסרטיביים וחלשים יותר.

מצמוץ בעיניים

העיניים בדרך כלל א משקרות, פעילות המצמוץ ידועה אצל שקרנים כי העין באופן לא רצוני מנסה לא לראות את השקר של עצמה, לכן ריבוי המצמוצים, השילוב בין הרצון לסגור את העין אך בו זמנית לראות, לכם שקרנים ידועים כממצמצים. המצח המכווץ נתון עובדתי, הוא כי זרימת הדם לאונה המצחית במוח מתגברת פי עשרה בזמן השקר. הסיבה לכך כי באונה הזו נעזרים על מנת לתכנן מציאות שקרית, ולכן מרכז המוח מתכווץ.

המבט ימינה

בואו נעשה קצת סדר באונות, האונה הימנית היא האונה היצירתית- ויזואלית, כאשר האדם משקר הוא מפעיל אותה יותר. האונה השמאלית היא יותר קשורה לזיכרון , כאשר רוצים להיזכר במשהו שהוא אמת ומנסה לדלות אותו מהזיכרון. לכן כאשר אדם משקר הוא יפנה את מבטו ימינה.

שפת גוף

שילוב ידיים הוא סימן מובהק של לחץ, כאשר מישהו מספר שהוא מרוצה ממשהו וארשת פניו אינה תואמת לתוכן המילים הסבירות היא שהוא משקר או מסתיר משהו.

זייפני החיוכים

אנשים שמשקרים מחייכים יותר, הם רוצים להשוות ארשת נינוחה ורגועה חיוך מזויף הוא חיוך כזה שאינו כולל את כיווצי העיניים בצדדים, מה שמראה על חיוך מזויף שמגיע לכפות על השקר.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית